☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har en hund og katt og dem er jo babyene mine da<3<3hehe Er litt redd for sjalusi og tilvenningsproblemer i begynnelsen dem er jo vant til og få all oppmerksomheten... Er og veldig redd for og f problemer med at pus gjerne sniker seg til og ligge i senga eller ja der babyen ligger kan jo skje selv om man følger godt med... Er det dumt og ta inn senga og la den stå ferdig oppredd på soverommet vårt da det blir der han blir liggende i begynnelsen?? Da hadde vi jo hatt mulighet til og lære pus at senga er fy og hunden venner seg og til den før babyen kommer... Hva mener dere andre???
Deidei Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Vi har 3 katter og de har vært våre barn i mange år.. Vi er også spent på hvordan vi skal gjøre det når babyen kommer. De har alle sin personlighet som kan gjøre visse situasjoner litt skummelt. Men vi har kjøpt kattenett til vogna (så de ikke får lagt seg oppi der) og kattenett til senga... Har også brukt endel tid på å avvenne de til å ligge i senga med oss, og det går bedre og bedre. De har fått sine egne tepper på golvet som de har ligget på i noen mnd nå.. så nå er neste skritt å flytte teppene ned i stua, så får vi se om de ligger der. Men det blir spennende å se hvordan ting går.. Tror det nærmer seg tida for at kattene snart skal få være ute om natta og heller være mer inne når vi er hjemme og våkne, så vi kan følge de..
Zikosu og William Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 det syntes jeg høres ut som en god idé....har hund selv og må si at hun er meeeget bortskjemt,men hun er i tillegg vant med barn...det var svigerinna mi som hadde henne til å begynne med og yngstesønnen hennes var vel 1år når hun anskaffet hunden så regner med at det skal gå bra... har dere hatt barn på besøk tidligere og isåfall hvordan gikk dette?? håper alt går bra,men gjør som du sa og sett opp senga nå...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 jeg har begge deler, + en sønn fra før... når vi fikk han, fikk ikke kattene lov og være på rommet vårt.. det er det flere grunner til, en er jo selvfølgelig det med at du aldri har noe garanti får at de ikke legger seg i babysenga... en annen ting er hår.. overalt... tro meg, er ikke noe koselig når du må plukke katte/bikkje hår ut av munnen på babyen... hundene våre ligger i bur om natta... har de heller ikke på soverommet.. det blir mye hår som flagrer rundt, og ikke minst tett luft... mitt tips, lukk soveromsdøra, og ha kattene et annet sted.. kjøp kattenett til vogna! kattene og hundene kan fremdeles få mye kos osv, men akkurat om natta klarer de seg selv... Sjalusi var ikke noe problem med min hund.. enda han er VELDIG avhengig av meg.. men det blir hva man gjør det til selv.. om jeg har sitti med Mathias på fanget, og hunden har kommet og lagt hunden på fanget mitt, så har jeg kosa med den for det..
Zikosu og William Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 uhm...til deidei: du sier dere har hatt kattene i mange år også har de ikke vendt seg på å være ute om natten enda?? hvordan bor dere da??de fleste katter vil jo helst være ute etter min erfaring,har hatt to stykker selv...
Deidei Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Dette var sambo`s kosekatter før jeg kom flyttende inn.. Da var de ute hele dagen mens han var på jobb og sov med han hver natt.. Så de hadde lik søvnrytme som vi har.. Det har de ennå.. Jeg er nå litt strengere enn han når det gjelder kattene. Jeg ønsker de ut om natta og la de være inne på dagen så vi har litt "kontroll" på de når babyen kommer... Vi på langt på landet, så det er vel egentlig ingen unnskyldning for at de skal være ute om natta.. men sambo har vel skjemt de bort litt.... Så jeg får vel bli den litt "slemme" å slippe de ut på natta.. Vi har en fin terasse bak huset som har tak, så det er bare å lage en plass til de der.. Men jeg er enig med deg, kattene burde være ute om natta altså...
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2008 Ja lurer på det:)Hunden vår har ikke sett så mye av tinga men hadde bilsete stående over natta i gangen da vi kjøpte det før vi bar det ned til svigers(har ikke så god plass enda) og da sto han i gangen og kikka lenge og gikk fram og tilbake resten av kvelden og kom bort til meg og kikka på meg og ja han ble skikkelig rar stakkar:) Har ikke hatt noe problemer med andre sine barn da har han bare snusa litt på dem som er babyer veldig forsiktig;) og større barn er han glad i og akkurat som han skal passe på dem og vil gjerne trøste hvis dem gråter... Har ikke tenkt og ha dem på soverommet men er redd for det med katter som kan legge seg over har kattenett for og forhindre dette:) Tror absolutt det skal gå bra kommer til og involvere hvertfall hunden i det meste og ikke dytte han vekk hvertfall men er lissom den tilvenninga som jeg tenker på for og forebygge hvis det skulle bli prob..
Zikosu og William Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 da skjønner jeg deidei... hunden her var også her før jeg kom inn i bildet og er/var vant med å ligge i senga,med egen dyne og pute og greier...helt forkastelig spør du meg... husker en gang jeg ba bikkja om å gå ned,ikke bare fra senga,men ned til 1.etg så kom DEN kommentaren fra sambo "stakkar pia,er mamma streng med deg..",jeg bare sa nei vettu hva,det det er en HUND,hun skal gjøre som vi sier,ikke bare som hun selv vil...heldigvis er hunden veldig lydig da,så hun gjør som jeg sier...og når sambo er borte så må jeg faktisk innrømme at hun får ligge på rommet ihvertfall,blir fort litt ensomt... :-/ men hun hopper aldri opp i senga eller sofaen uten å få beskjed om det først...
Deidei Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Jeg er streng jeg altså.. Kan vel si at jeg ikke alltid er dyrenes favoritt... Ikke mitt fang de legger seg i når de vil kose.. men det er ganske greit nå.. Har ikke orket dyrene så mye som før når jeg går gravid.. Men nå er skrittet til at de skal ut av soverommet. Det blir nå et forbudt område.. Vet det er dumt siden de har fått være der i årevis, men jeg må tenke sikkerhet for babyen.. Det er ikke like lett å komme inn i "familien" når det er dyr som har vaner som vi ikke helt setter pris på.. Men det er utrolig godt selskap i dyrene da...
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 det går sikkert helt bra:) når jeg kom hjem fra sykehuset satt jeg bære bagen ned på gulvet og lot han lukte... han snuste så fint, og etter det var alt greit liksom:)
SOMMERSMILET Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Vi har to katter som også på en måte har sovemønstret vårt. Der er ute endel når vi er hejmme og herjer fra seg og om natta ligger de fint og sover i kattestativet dems. Før har de ligget nede hos oss men nå lukker vi døren. Jeg syns det er så rart at de fleste syns de skal være ute hele natten. Er de inne så legger de seg jo og sover når det blir stille. Jeg vil ikke at de skal være ute siden det er ofte da det skjer ulykker med dem.
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. februar 2008 Ja det er det første jeg skal gjøre hvertfall da vi kommer hjem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå