Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Nå har hun blødd neseblod 3 ganger på 24 timer. Er dette normalt? Jeg vet at noen blør lettere enn andre, men synes alikevel det virker unormalt. I natt blødd hun dessuten utrolig mye og det tok laaaaang tid før jeg fikk stoppet det.Jeg får så utrolig ekle tanker i hodet mitt......
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Er vanlig hvis man er forkjølet. Jeg blødde mye da jeg var barn! Ring legen hvis du er nervøs.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Kan jo prøve å ringe legen og høre med dem?
dritgrei hei hei! Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Hei du, jeg bare googlet litt, og der sto det at det var vanlig, og ofte ingen tydelig grunn til det, men omman følte det blødde litt for ofte burde man ta kontakt med lege for å få vissshet om at alt er ok. Det sikkert vært greit å ringe fastlegen din i morgen. :-)
ZamZam Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Hei, søkte opp på google for deg og fikk så mange lenker at jeg ikke legger dem inn individuelt, men bare google siden så kan du lese selv kanskje det beroliger deg. http://www.google.no/search?hl=no&q=neseblod%2Bbarn&btnG=Google-s%C3%B8k&meta= Det skader ikke å ringe legen hvis du ikke får roa på deg. Håper det slutter snart.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg blødde også mye som barn, men ikke så hyppig tror jeg. Hun er ikke forkjølet.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Takk jeg skal lese litt. Vet jo hvor jeg finner info egentlig, men så er jeg samtidig så redd for hva som skal stå der hvis noen skjønner..... har bare en veldig rar magefølelse. Er jo helg så jeg må vente til mandag med å ringe legen.
Mille** Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Mamma ringte en gammel mann en gang når søstern ikke sluttet å blø neseblod, han stoppet det over telefonen. Kjenner ingen med sånne evner da? ;o) Hvis du er veldig urolig så skader det jo ikke å ringe legen. Hun plukker seg ikke i nesen da, sånn at hun begynner å blø? Lykke til!
prekæs Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Min eldste blødde ofte og mye fra rundt ett års alder. Blodet på en måte pumpet ut:( Måtte etse i nesen ett par tre ganger og det hjalp noe. Likevel blør han ofte fremdeles, spesielt når han er syk. Han er voksen. Og ellers frisk. Jeg tenkte også på alvorlige sykdommer hvis det er det du gjør. Tror neseblødning kan ligge i familien. (min erfaring)
ZamZam Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Når skal jeg ta kontakte lege hvis barnet blør neseblod? Du skal gå til lege med barnet når det blør neseblod: hvis det blør neseblod etter et kraftig slag mot hodet. hvis du tror nesa er brekt. hvis du ikke kan stoppe blødningen (etter å ha fulgt rådene ovenfor). hvis barnet ofte blør neseblod som det tar mer enn et kvarter å stoppe. hvis barnet har problemer med å puste. hvis barnet blør fra andre steder også, for eksempel gommene eller ørene. hvis du tror at barnet har puttet noe opp i nesa. Det står på denne siden her: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/neseblod.php (kom på at jeg ikke kan å stoppe neseblod)
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Takk for svar alle sammen. Ja det er akkurat slik du beskriver det prækes....det pumper ut i mengder. Jeg trodde også hun kanskje pellet seg i nesen, men i dag begynte hun å blø i bilen rett etter de dro hjemmefra og det tok 20 min før det stoppet. Ikke pellet seg i nesen. Forrige runden vi hadde datt det jo plutselig ut en perle fra nesa hehe som hun hadde dyttet langt opp. Tror ikke det er tilfellet nå. Den ene linken din var veldig fin Gunda....lærte jo alle triksene der så tusen takk:) Skal bestille en time til meg selv til uken så da kan jeg jo nevne det for fastlegen. Alt man skal bekymre seg for.....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Kan tenkes at blodårene(heter det sån) ligger litt for nært yten på huden i nesen hennes. Og da kan dem blø mye, lenge og ofte. Spesiellt når de er forkjølet. Lillebroren min var sån når han var liten, så så fort han begynnte å blø måtte de kjøre til sykehuset for å få brendt blodårene. Etter noen turer til sykehuset sån har han ikke hatt problem i det hele tatt. Har ikke sett han blødd neseblod på mange, mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå