Gå til innhold

immune mot influensa når gravid?


trinemor

Anbefalte innlegg

jeg har siden jeg ble gravid ikke vært syk og sluppet unna alt bortsett fra omgangsyken som ikke er så lett å unngå.

 

har nå barn og mann som har ligget med influensa siste 14 dagene og de hadde dette også rundt juletider.. men jeg hari ikke antydning til snue en gang.. så jeg bare tenkte at jeg rett og slett er immun mot sykdommer nå når jeg går gravid, det er jo slitsomt nok så er veldig glad for at jeg ikke har vært syk i tilegg.

 

Noen andre som er "immune" ?

bank i bordet;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel mer heldig som har sluppet unna. Kroppen reagerer ikke på samme måte som ellers når man er gravid, men man slipper som oftest ikke unna selv om man er gravid (jeg lå med influensa før jul og fikk symptomene i tur og orden-begynte med kun høy feber og hadde ingen andre symptomer, så de ble litt stressa på legekontoret, for de skjønte ikke hva det var).

Men det kan hende du nå er imun mot influensaen hvis det ikke er så lenge siden du har hatt det. Mange er visst immune noen år etter at de har hatt en skikkelig influensainfeksjon og det kan jo være grunnen til at du ikke får det. Gjelder ikke akkurat meg da, men det kan være at det er derfor jeg er så klar over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det også som om jeg har blitt "immun" mot det meste siden jeg ble gravid. Samboer har hatt influensa, omgangsyke og vært forkjølet, men jeg har sluppet unna hver gang. Nå har jeg flere venninner som ligger flate med influensa, men jeg føler meg frisk som en fisk :)

Har hørt at immunforsvaret er bedre under svangerskapet for å beskytte babyen, men vet ikke om dette stemmer.... Jeg klager ikke i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 luftveisinfeksjoner, 2 ganger omgangssyken, influensa og blindtarmbetennelse i løpet av svangerskapet - så den imuniteten gjelder i alle fall ikke meg....

 

Men har hørt at amming styrker imunforsvaret. Det stemte bra med meg sist - var ikke syk det året jeg ammet. Kun feber en gang, men det var ifm brystbetennelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt 4e svangerskap, og i de 3 første, var jeg ikke syk en eneste gang.

Dette svangerskapet har jeg ikke vært like heldig =/ Har hatt 2 skikkelige omganger med influensa, med bihulebetennelse, øyebetennelse, og høy feber.... Så man er vel ikke helt immun tenker jeg =o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...