Gå til innhold

kjerringråd og andre tips for å få i gang fødselen ?


trinemor

Anbefalte innlegg

bruker dere mye energi på kjerringråd og andre tips for å få i gang fødselen ? Når begynner dere evt med disse?

venter dere til dere er ved termin eller før?

 

bare litt nysgjerrig på hva andre gjør :)

jeg har 20 dager til termin og er veldig fødeklar men tror ikke jeg skal prøve meg på for mye enda. må nok smøre meg med litt tolmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 27 dager igjen, og har startet så vidt.. Skal til første modningsakkupunktur på mandag.. Blir en dag i uka etter det..Har hatt god effekt av akkupunktur for andre plager, så jeg syns det er verdt et forsøk =)

Også drikker jeg en te blanding av bringebærblad og marikåpe et par ganger om dagen..

Det er trygt å starte modningen ved 35 uker sier noen, andre mener 37.. Uansett så er du lengre enn de begge =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 13 dager igjen til termin.. Har ennå ikke prøvd noen form for kjerringråd...Kanskje fordi jeg ikke tør..Er nok det...Lille ligger i sete så tør ikke gjøre noe for å haste ut i noe..Så da syter jeg litt i stedet=o) hehe...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar bringebærkapsler og har vurdert om jeg skal bestille en time til akupunktur jeg også :) har hørt at det pleier å være bra.

 

andre med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal saa mange faa i gang fodselen????

Er da bedre at naturen gaar sin gang. Babyen kommer naar den er klar. Har selv 15 dager til termin og gleder meg til aa se nurket, men ikke for han bestemmer seg for aa komme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Handler vel ikke akkurat om å få i gang fødselen så fort som mulig!!!

Man må jo få kunne prøve "kjerringråd" hvis man ønsker det....

En individuell sak som alt annet!

 

Jeg skal i gang med modningsakupunktur fra mandag av og har tatt bringbærbladkapsler siden uke 35.

Når det gjelder modningsakupunktur så viser forskning at mange fikk en enklere fødsel og fødte nær termindato.

 

Vi gleder oss veldig til å se lille prinsen vår:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må ikke glemme sex da jenter =)

Jeg hadde en tøff åpningsfase sist, så derfor gjør går jeg til modningsakupunktur og tar bringebærkapsler. Det er ikke så nøye om jeg føder før, men jeg vil at det skal bli best mulig når det først er i gang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også hørt at modningsakupunktur gir en lettere fødsel, å jeg prøvde det første gang å syns jeg hadde en grei fødsel ihvertfall ikke noen skrekkopplevelse. tok ikke bringebærkapsler den gang men det har jeg gjort nå så får jeg se om det utgjør noen forskjell.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til akupunktur 2 ganger nå. Og det er veldig bra mot andre ting enn modning også. Jeg sover myyye bedre, tisser kun en til to ganger om natten i motsetning til før. Da jeg var oppe omtrent hver time...

I tillegg løsner hun på spenninger i kroppen, som muskelknuter i ryggen min pga stress/ bekymringer for fødsel.

 

Og får alltid en nål i hodet som skal virke beroligende ...håper den funker:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...