Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det virkelig er giftige og så farlig som den reportasjen har fremstilt de: så tror jeg seriøst at det hadde vært mer snakk om det i media OG de hadde blitt fjernet fra butikkhyllene.

Nei, tror det er hysteri og overdrivelse.

Skrevet

Jeg har bare flasker som det står 07i en trekant:-(. Har ikke noen andre flasker.

Skrevet

Heisan,jeg er sykepleier og småbarnsmor. Jeg kan fortelle dere følgende, grunnen til at dette ikke er slått stort opp tidligere er fordi det ikke har vært alternativer til de tåteflaskene vi har på markedet idag! Når en bedrift får laget alternativer til de som er store på markedet må man forstå at dette blir lett dysset ned... Alle tåteflasker laget i polykarbonat (PC) har Bisphenol -A som en av sine byggestener,dvs at alle slike flasker vil etter bruk, lekke ut slik gift (BPA). Og vet dere at BPA er blant verdens 10. mest farligste giftstoff!!! Jo mer du bruker og koker flaskene (blir slitt), jo mer giftstoff lekker ut i innholdet! Forskning har vist at det lekker selv ved kald væske, men at det lekker 55 ganger mer ved varm væske! Tror nok at helsedepartementet og politikere nå kommer til å føre dette videre til et forbud!

Hvorfor "gamble" med våre barns liv når det finnes giftfrie alternativer?? Burde ikke være et vanskelig valg!

Min datter har brukt giftfrie narresmokker (Trøst) og flasker(Easyfeed) hele tiden,for jeg er meget opptatt av akkurat dette alvorlige helse- og miljøproblemet! Derfor trenger ikke jeg å være engstelig for at hun skal få i seg slike giftstoffer...

Jeg er glad for at dette endelig kommer fram i lyset, for det er faktisk veldig alvorlig!

Skrevet

Vær så snill: Det heter HVILKE flasker, ikke "hvem flasker"...

Skrevet

har ikke hørt noe om dette jeg.kansje jeg er lite opplyst men har ikke fått d me meg i d hele tatt. gutten min bruker ikke flaske da,men bruker smokk. tror de heter mam eller noe. er de giftige oxo?har brukt de til 2.5 åringen hele tiden oxo.. huff mye man skal bekymre seg over,men man vill jo ikke påføre ongene noe giftig. blir irritert jeg kjenner jeg..

Skrevet

Jeg er enig med deg, det er ikke lett å vite alt. Og de store firmaene ønsker ikke å informere oss!! Hold deg unna Polykarbonat(PC), spør hva produktet er laget av!! Som sagt,jeg vet bare om et produkt som garanterer at de ikke er laget av Polykarbonat. Og det er fra et Norsk firma,gå inn på:www.akgrieg.no og les mer der...

Skrevet

Sukk- er så slitsomt med alt vi skal vite om og passe på. Vår gutt på 10 uker får ¨nesten bare mat fra flaske, så dette er enda en ting å bekymre seg for. Vi har bestilt easyfeed nå, får håpe han vil drikke av de og ikke får vondt i magen eller annet :((

Skrevet

vi har kjøpt easyfeed flasker men hun vil ikke ha de... hva gjør vi da?? hun er 5,5mnd og får bare mme.

Skrevet

I siste nr av bladet Mamma annonseres det for ei flaske som heter Born Free som visstnok skal være trygg. Noen som har prøvd dette merket?? Står litt om det på stera.no...

Skrevet

jeg har born free flasker, og de funker på samme måte som dr.brown om dere kjenner til den!?! samme tut, og samme greiene med et rør ned i flaska.. de har fungert bra for oss iallefall:o)

Skrevet

Norskproduserte BORN FREE flasker er giftfrie!

Flotte flasker, kjøpes enten på nettet eller hos Babyshop.

Skrevet

Bytt smokkdel om hun ikke tar den,Easyfeed er en standard flaske... Det finnes mange forskjellige typer smokkdeler på markedet.. Her er det bare å teste i vei;)

Born Free flaskene er ikke norskproduserte...

Selv er jeg veldig for å bruke norske produkter... Kjempeflott at noen i lille Norge klarer å få fram et produkt av verdensklasse!

Skrevet

Jeg sendte følgende mail til mattilsynet:

Jeg er mor til en gutt på 4,5mnd og har i nyhetene hørt om kreftfremkallende tåteflasker. Jeg bruke Avent-flasker. Lurer på om dere kan svare meg på om det er greit å bruke disse? Vet ikke hvorfor de flaskene jeg bruker ikke er merket, men håper dere kan hjelpe meg. Evt, hvis avent-flaskene ikke anbefales, hvilke flasker er merket som "trygge"?Håper på svar! Vennlig hilsen en forvirret småbarns mor

Og fikk dette til svar:

Hei! Viser til link nedenfor: http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2007/11/taateflasker_av_polykarbonat_er_trygge_i_bruk Konklusjonen er at de tåteflaskene som er undersøkt er trygge(det omfatter Avent flaskene).

Med vennlig hilsen

Inger-Marie Øymoseniorinspektør Mattilsynet, distriktskontoret for Oslo

E-post adresse: [email protected] (merk e-post/telefaks med distriktskontoret for Oslo og gjerne mottager eller saksnummer)Telefonnummer: 22 63 93 06Telefaksnummer: 23 21 68 01

Besøk vår hjemmeside på www.mattilsynet.noeller finn forbrukerstoff på www.matportalen.no

Skrevet

Det er ikke en overraskende rapport,det har vært kjent lenge. Fordi mattilsynet forholder seg til EU-reglementet! Men det er ikke tvil om at Polykarbonat inneholder det kreftfremkallende stoffet Bisphenol-A.. Så send en ny mail til mattilsynet du og spør dem om de kan garantere at Polykarbonat flasker ikke lekker Bisphenol-A! Se hva du får til svar da... Hvorfor er det så viktig å bruke mam og avent når det faktisk finnes et giftfritt alternativ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...