sally Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Jeg så med et halvt øye på nyhetene på TvNorge nettopp, der hadde de en reportasje om at omtrent alle tåteflasker vi bruker her i Norge avgir kreftfremkallende stoffer når vi gir varm drikke fra dem. De forstyrret også den horminelle balansen i forhold til forplantningsevne osv. (Basert på en amerikansk undersøkelse) De snakket om å forby helt slike flasker i Norge. Men de sa ingenting om gode alternativ, hvilke flasker som er trygge osv. Selve reportasjen var egentlig ganske absurd, det var en mor med en sønn på 7. mnd, hun snakket om at nå hun ikke ville bruke smukk og tåteflaske mer fordi det var giftig. ...og hva gjorde hun 90% av tiden? Gav melk på flaske + smukk...:-@ Jeg satt tilbake som et stort spørsmålstegn. Kastet meg over nettet og søkte etter relevante artikler, men fikk ikke noe konkret napp. Merkelig, synes jeg. Er det noen av dere som vet noe om dette? Jeg synes sånt eventuelt må opplyses om klart og tydelig! Vi leker jo ikke med livene til barnet vårt!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 Dette gjelder Chicco flaskene!! Dere som har disse flaskene må kaste de!!!
Poteto Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 dette gjelder og avent flasker, men mattilsynet mente det ikke var nok giftstoff til å ta dei av markede.. vi har brukt avent i 6 mnd, men har nå byttet til easyfeed, som er giftfrie.. er det antydning til at flasker er giftige, så burde dei fjerne dei frå butikker..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg gikk over mine avent-flasker, og fant ikke dette merket..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Gjelder bambino og nuk også!!
Smiiil :o) Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Hva gjør jeg da? Jenta mi vil bare ha avent-flasker... Hun får brekninger av flasker med annen smokk...
selma07 og engel Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Noen som vet om det gjelder tommi teepe også?
nurket4a Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Har brukt media, men bruker nå for det meste flasker som jeg har kjøpt på rema1000. Vet ikke hva de heter, er lange og tynne med figurer på (rosa, gul, blå). Noen som vet hva jeg mener og vet om de er giftige???
line_n & sara Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 så giftfrie produkter på barnevognhuset! de sto i egen sjokker (hylle) og det sto med store bokstaver over: giftfritt!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Dere kan bare sjekke flaskene deres! Hvis det er en trekant med et 7 tall eller 07 inni der, da må dere kaste flaskene! nurket4a: tror jeg vet hvem du mener, og jeg har en slik selv.. Og jeg fant ikke dette merket på den flaska..
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Jeg bruker også avent-flasker. Finner ikke noe merke på flaskene, jeg.. Det var en her som mente at dette gjaldt for avent-flaskene, men hvordan vet man at de ikke er bra hvis de ikke er merket? Blir litt forvirra her......
camosilla Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 En artikkel her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=507288
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. februar 2008 #14 Skrevet 24. februar 2008 Det skal være merket på selve flaska...
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #15 Skrevet 24. februar 2008 Uffda, men jeg finner ikke noe 7-merket på avent sine flasker?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. februar 2008 #16 Skrevet 24. februar 2008 Ikke jeg heller.. Derfor tviler jeg på at de er giftige, sidend et ikke finnes noe merke!
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 Nei håper ikke det, nå har jeg jo brukt de i snart 8 mnd:\
1+1=2+1+x Skrevet 24. februar 2008 #18 Skrevet 24. februar 2008 - Barn som blir matet med tåteflasker av polykarbonat, blir eksponert for lave nivåer av Bisfenol A. Med dagens kunnskap kan denne eksponeringen ikke sies å være helsefarlig, sier Per Fjeldal, seniorrådgiver i Mattilsynet, til DinSide. SÅ DA ER DE GIFTIGE... MEN IKKE FARLIGE?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 24. februar 2008 #19 Skrevet 24. februar 2008 Ja det var jo til å bli klok av.. hehe:P
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #20 Skrevet 24. februar 2008 He he... kanskje det ikke er farlig gift... eller finnes det?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Isåfall, hvorfor kalles det gift da? Grrr.. hehe. Når de kommer med slike utsagn, kan dem jo søren meg gi oss info. om HVEM flasker som er fy fy og hvem som er bra!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #22 Skrevet 24. februar 2008 Jeg synes det er så rart hvis det er så helseskadelig at det ikke har vært mer i media.. bortsett fra et lite innslag på TVNorge! Og når man leser artikkelen som er skrevet inn litt ovenfor her så virker det som om vi kan puste med magen og ta det litt med en klype salt..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #23 Skrevet 24. februar 2008 Giften slippes ut i vesken du heller i den når du f.eks heller i kokende vann i flaskene. D er et viss utslipp fra 60 grader og oppover. Så d er jo bare å avkjøle vannet og ha d over på thermos så er d ingen problem. Hadde dette vært et skikkelig skadelig produkt som var tilstrekkelig besvist hadde nok ikke d blitt solgt i overhysteriske norge.
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #24 Skrevet 24. februar 2008 Takk for tipset om de giftfrie easyfeed flaskene, Legøya og Thalie! Bestilte 3 stk nettopp
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #25 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har vært inne på denne siden: http://www.akgrieg.no/ og bestilt nye flasker og smokker til mitt lille nurk. De VET jeg er sikre og giftfrie. Jeg tror nok at overhysteriske Norge hisser dette opp.. men for min egen del vil jeg være på den sikre siden og gi jenta mi et giftfritt alternativ. Vi mødre har i allefall alternativer som vi vet er 100% giftfrie så blir det opp til hver enkelt person hva man velger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå