Gå til innhold

dere som har 10åringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sitter de inne på stua sammen med dere?

Er de ute og leker med venner hver dag?

Har litt problemer her hjemme med en lat tiåring og hun vil ikke engang drive på sitt rom, hun vil bare sitte med oss i stua. Kjenner jeg blir sliten av det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer, noen dagfer henger han her på stua sammen med meg og småsøstrene hele dagen nesten mens andre dager er han ute å reker med kompiser fra morgen til kveld... Han går på rommet hvis han får beskjed om det, men det er skjeldent jeg jager ham utav stua. Men får jeg feks besøk av ei venninne og vi vil slarve litt så får han gå å leke et annet sted :-)

Skrevet

Min 10 åring er så godt som aldri på rommet sitt. Vil være der me er.

Er glad for det eg, kjem vell tidsnok da me ikkje får sjå han i

det heile tatt ;)

Han er lite ute og leiker med kompiser, men me bur langt i frå andre også da. Men har/er på besøk eit par gonger i veka. Og har selskap i søskenene sine.

Skrevet

ok, da er det nok mest meg.. ;) hehe

Skrevet

Her gjøres begge deler. Dvs tv`n er i stua så skal han se noe er han her, sitter også ofte her og skravler med oss men trives godt på eget rom oppe. Har aldri "sendt" ham på rommet, men han trekker seg innimellom tilbake dit for fred å ro, om vi har gjester el. likeså for å høre på musikk, lese eller pusle med egne greier. Har inntrykk av at han synes det er godt å kunne sette på egen musikk og styre litt som han vil der.

Venner er her eller møtes ute noen ganger i uka, merker det er lengre skoledager og mer lekser enn tidligere på alle gutta slik at det blir mindre kompistid igjen enn før, kanskje særlig siden noen av dem har valgt litt forskjellige fritidsaktiviteter som jo også tar av ettermiddagene.

Skrevet

Elste min har godt selskap av søstra si som er nesten 2 år yngere.

De er ganske aktive så de trener omtrent hver dag.

Ellers har vi en fellesstue nede med tv og dvd, hvor de ofte er både alene og sammen med venner.

I helgene sitter de som regel sammen med oss, og det er jo koselig.

Skrevet

Det som egentlig bekymrer meg litt er at hun ikke liker å være "oppe" altså hun har egen stue med stor tv, dvd og playstation.. i tillegg til rommet sitt med cd spiller og div.. hun er aldri der, har aldri sendt henne på rommet, men har bedt henne gå og finne på noe, ikke bare sitte å glo på tv hele tida..

Skrevet

Min snart 10 åring er stort sett alltid på farten med venner, mye ute også. Er kun på rommet når hun har venninner på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...