Gå til innhold

Kan jeg adoptere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 43 år, har kjæreste (vi er reg. på samme adresse selv om vi ikke bor sammen). Kan vi få adoptere hvis vi gifter oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere ellers kvalifiserer og kjæresten er mannlig og på din alder eller yngre, så ja. Men dere bør begynne prosessen rimelig kjapt, siden du er såpass gammel - i hvert fall om dere tenker på utenlandsadopsjon.

 

Dere må ha bodd sammen i totalt to år, og det gis vanligvis ikke godkjenning til søkere over 45 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at i etiopia går aldersgrensa for å adoptere fra 25 - 55 år..de i 55års alderen må adoptere barn over 5 eller 7 år og ofte med spesielle behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilke land du skal adoptere fra. De har ulike regler. Noen har regler som sier at det er en maxalder for begge to tilsammen, så kommer ann på hvor gammel mannen er. Flere land har regler hvor du må ha vært gift i min 2år osv. Tror du burde gå inn på de forskjellige adopsjonsbyråene å sjekke. Men en må ihvertfall ha bodd sammen. Er vel en fordel om dere bor sammen også, og ikke bare har registrert adresse....... Er en ganske grundig undersøkelse en må igjennom for å bli godtatt har jeg hørt:o) For å adoptere fra noen land, så gjelder regelen at jo eldre man er, jo eldre må det adopterte barnet være:o) Ville sjekket reglene på sidene:o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Joda, det gis godkjenning dersom man søker om å adoptere fra kina. Det er det landet som godtar de eldste søkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...