Gå til innhold

Ikke helt sånn jeg hadde tenkt det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Nordica i dag, hos en veldig hyggelig Dr.Lindenberg.....Han kunne konstatere at begge egglederne var tette:-(((....så nå skal jeg begynne på prøverørr prosessen.....Så da er vel første steg å ringe gynekologen min mandag morgen, og ta det derfra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så trist at HSG'en viste tette eggledere:-( Samtidig er det vel tross alt bra å få vite det nå så du slipper en masse bomturer. Lykke til med ivf-prosessen.

Skrevet

Så trist, men så bra at du i alle fall fant ut av det!

Det er lett å høre at du er en sterk dame, som tenker alternativer så fort!

Lykke til med IVF-prosessen! Jeg krysser fingrene for deg :o)

Skrevet

Så leit at du fikk den beskjeden i dag, vet dessverre alt for godt hvordan du har det. Fikk selv den beskjeden i mai i fjor. Har du funnet ut når du vil starte på IVF? Det er bare å spørre dersom du lurer på noe. Jeg har vært gjennom 2 IVF-forsøk på Nordica.

Skrevet

off så trist å høre. var nok ikke helt slik du hadde tenkt det nei...

men godt å høre at du er klar for å begynne med prøverør da...:)

kanskje det klaffer for deg på første forsøk da:)

lykke til:)

Skrevet

Vi har nettopp vært gjennom akkurat det samme. Hadde 4 negative forsøk på Stork, før vi fikk sjekket eggledere med HSG-røntgen. De var tette, gitt..

Så nå er vi allerede i gang, og har fått behandlingsplan og resepter i posten, og begynner på nedreguleringssprøyter den 10. mars :)

På en måte var det deilig å få denne beskjeden, for vi visste med en gang at IVF var alternativet. Helt klart en del dyrere, men også med en svært forhøyet sjans for å bli gravid :)

Ang. medisiner (ser tråd på ass. bef.) er det veldig individuelt. Våre kommer på rett i overkant av 7500 kr. Grunnen er lav dose (100 i.e) med hormoner. Det er disse som er dyre. Vi har en venninne som måtte gå på 450 i.e daglig, og hennes medisiner kom på over 30 000.

Lykke til uansett :) Dette går bra!

Skrevet

Jeg ville tatt laproskopi før dere begynner med ivf.

Dette for å sjekke hvorfor egglederne er tette, omd ere har endomteriose osv.

Og om eggstokkene f.eks er fyllt med væske.

Denen væsken kan da lekke ned i livmor og gjøre det svært vanskelig å bli gravid.

Det er bedre å gjøre det før forsøkene enn å betale dyre dommer, ta masse hormoner for så etterpå å finne ut, det kunne ikke klaffe...

Skrevet

hei, det var leit å høre men godt at det er alternativ og at du er klar for det. er selv igang med ivf, og synes den prossessen har godt over all forventning hittil. Lykke til

Skrevet

Tusen takk for veldig støttende ord..., har blitt satt på en 225 dose?, så midt i mellom det som nevnes over....

Har tatt en lakroskopi for noen år siden, den var helt fin, sjekket for endometriose, jeg hadde ikke en HSG men en HSU, og Lindenberg mente jeg hadde perfekt livmor og veldig fine eggstokker/poser..

Tar kontakt med gyno på mandag og hører hva han sier:-)

Skrevet

Så trist lubbeline..

Ønsker deg lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...