Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Helse-Norge i et nøtteskall... Typisk helsenorge.. Helsenorge fungerer ikke Hvorfor ikke? Fordi de betaler for premature og syke barn? Barn som i andre land hadde dødd på grunn av din helseforsikring? Fordi de tilbyr deg gratis behandling på sykehus? Gratis keisersnitt ved prematur og eller ved fødselsangst? Fordi de opererer deg gratis uansett? Fordi de utreder deg gratis? Fordi de har opprettet en ammepoliklinikk? Fordi de har gratis opphold på psykiatrisk? Fordi alt etter 1770 kroner er gratis utenom noen visse medisiner som ikke alle behøver? Fordi om du skulle få leukemi er de der med en gang? Fordi de tilbyr deg faaaan meg alt du kunne ønske deg? Frekke folk, dere klager på et velfungerende helsenorge. Sterilisering er forresten gratis i sammenheng med fødsel. Abort burde absolutt være gratis, hurra for at det er det! Dere klager fordi dere har det for godt. Uansett hvor vi går i verden blir helsenorge ledd av fordi det er så bra.
RundLurt? Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Enig med deg, folk klager generelt forddi det er så jævli og bo i Norge!? Jeg flytter faanm meg ikke her i fra!
prekæs Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jeg flytter heller ikke. hvorfor det? Jeg vant i lotto den dagen jeg ble født:)
ragna Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 tja, nå finnes det flere aspekter av helse-norge enn dem du nevner her. kjipt at for et så velfungerende velferdsland er det fortsatt milelange ventelister. finner heller ikke perfeksjonismen i å vite at helsenorge ikke deler ut den beste behandlingsmetoden til enkeltindividet, men heller drar alle under en kam. det er helsenorge i et nøtteskall det.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 HI her. Møtt mye dårlig behandling innenfor helsenroge. Vet at dette ikke er typisk. De fleste i norge får hjelp .En stor del av de som står på venteliste gjør det fordi dei kke benytter seg av retten til fritt sykehusvalg og eller behandling i utlandet.
ragna Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 mhm..bare så ræva at det finnes et rangeringssystem basert på alder. men ellers er det jo fint å skylde på fritt sykehusvalg. ikke særlig behagelig for en 70 åring full av svulster å reise frem og tilbake fra tromsø til oslo for å få behandling. hva skyldes det forresten at flere venter på diagnotersing i opptil 3 år? ikke bland inn sykehus.
Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Selv om noe er bra, er det jo greit å komme med konstruktiv kritikk. Det meste kan forbedres. Norge har jo også et utmerket vern av arbeidstakere, og da er det fort gjort av man får et snev av sovjetsjuka og ikke yter så godt man kan og bør. Men en del av de tingene som klages på, særlig våre helt minimale egenandeler for helsetjenester, er jo bare dumme.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Reis til f eks Maroko og se deres offentlige helsetilbud..... Er glad jeg ble født i Norge. Vi har det så bra ang helsetilbud, at andre land ikke forstår hva vi snakker om når vi forteller (USA, f eks). Men det er alltid rom for forbedring:)
Cat.68 Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Helse Norge er nok et av de beste helt klart, men det vil ikke si at det finnes rom for forbedringer og da spesielt innen psykiatri og rusomsorg.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Hi her. Klart det finnes rom for forbedring, men det er ikke unikt for Helsenorge. Det er mange ting som kan forbedres og ingenting er perfekt. Selv er jeg veldig fornøyd med psykiatrien. Ragna : Det er synd det med diagnose. Jeg har selv en utelukkeelsessykdom og har gått i snart 2 år uten å få ordentlig diagnose. Det er ikke alltid sykehusets skyld men ofte byråkratiet. Når du nevner en 70åring med svulster.. Er det ikke bedre å reise tromsø-oslo enn å dø?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Det jeg synes er sjokkerende er at tannhelsetjenesten ikke hører innunder resten av sullamitten.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Hi her! HELT ENIG siste anonym! Det er jeg kjempeenig i, sånn burde det absolutt vært! Utover det klager dere på et helsevesen som dekker fedmeoperasjonene deres..s kam dere
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 Det hører jo ingensteds hjemme? Er ikke tenna en del av kroppen? I et av verdens rikeste land går folk å lar tenna råtne bort fordi de ikke har råd til å gå til tannlegen...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Haha vet! Det er kjempesykt! Hi her forresten. Min bror måtte bruke av arven sin for å få fikset tennene sine, han hadde ikke hatt råd uten det, det kostet 55 000 og tennene var råtne. Tenk at de ikke dekker det. Men de de dekker det om man må ha narkose sant?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #15 Skrevet 23. februar 2008 Altså hvis man må på sykehuset tenker jeg på. En jeg gikk i klasse med fikk dekket det av sosialen til hun var 21 Hilsen Helseelskende HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 Jeg tror det.. Men er ikke sikker. Synes det er helt på trynet hele opplegget. Jeg jubler innvendig når det er en eller annen politiker som tar opp problematikken, men det blir jo desverre bare ord... Jeg vet ihvertfall hva som hadde vært min "hjertesak" hadde jeg vært politiker!
ragna Skrevet 24. februar 2008 #17 Skrevet 24. februar 2008 HI 00:17 24.02.2008 jepp, det er skikkelig synd for dem det gjelder. har sett så altfor mange bukke under og gi opp etter alt for mange år med kronisk sykdom. slik at sykdommen blir like mye psykisk som fysisk. og som noen nevner over her; det psykiske helsenorge fungerer ikke alltid like bra det heller.veien tilbake til livet blir ikke alltid like enkel da. jeg har selv aldri hatt behov for å teste ut den psykiske delen (takk og pris og bank i bordet) men har også selv en kronisk lidelse. men nå hadde jeg et nettverk som sto på hodet for å finne utav opplegget, så for meg tok det "bare" 1 år å få en endelig diagnose. når jeg nevner en 70 åring full av svulster; han dør kanskje på veien mellom oslo-tromsø? ikke særlig mye bedre? hvorfor ikke heller sørge for at tilbudet er tilstede i den kommunen/plassen man befinner seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå