Gå til innhold

Høygravid og omgangsyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være farlig for barnet? Skal egentlig til min bror og svigerinne i morgen. Men nå har han fått omgangsyken. Er redd for at gutten vår på 3 år og jeg blir smitta. Men hun skulle vake godt og desinfisere alle håndtak osv. Kommer til å vaske hendene ofte hvis vi velger å reise. Og kommer til å være en del ute. Blir bare å spise inne. Men er utrolig kjedelig å bli smittet da. Gutten vår hadde det i jula så er muligens det samme viruset. Da blir iallfall ikke han smittet. Men kan det være fare for at jeg føder hvis jeg får det. Er ikke akkurat kult å ha omgangsyken når enn skal føde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan faktisk sette igang rier, ganske kraftige tak i magemusklene når en kaster opp, og krampene i tarmene ved diare er like ille.. Derfor lakserolje kan sette igang fødselen.

Hvis de har omgangsyke i huset i dag ville ikke jeg reist i mårra, en er jo smittebærer i opptil 48 timer etter siste tømming, og flere i den husholdningen kan jo ha blitt smittet uten å ha blitt syke enda.

Og selv om det var samme virus sønnen din hadde i jula kan han bli syk igjen. Omgangsyke er en av de tingene en ikke blir immun mot, og kan få flere ganger...

Skrevet

var høygravid jula'06 og hadde SKIKKELIG omgangssyke.....ungen lot vente åp seg til etter nyttår, men jammen kom ho ikke 3 uker før tida (vet ikke om det hadde noen sammenheng da)

Skrevet

uff, nei tror jeg hadde stått over det besøket.. lå å kasta opp uka før jul, helt grusomt! hadde da 4 uker igjen til termin. det smitter så lett!

fikk ikke rier av omgangsyken da selv om jeg kastet opp i 12-13 timer

Skrevet

Jeg hadde omgangsyken 3 uker før termin, det var ikke så gøy. Å kaste opp med den store magen var fælt, det gjorde i tillegg veldig vondt i magen/mellomgulvet å kaste opp. Også ble hemoridene værre/vondere (hvis du har det da)..

Og jordmora mi sa at det kunne satt i gang fødselen.

Jeg ville ikke utsatt meg selv for smitte for å si det sånn.

Skrevet

Et virus kan smitte flere ganger, så om sønnen din hadde det i jula er han ikke immun mot omgangssyke. Jeg synes dere bør holde dere hjemme jeg så dere ikke blir smittet. For immunn mot omgangssyke blir enn ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...