Gå til innhold

Inspirert, når vi snakker om forhold....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mitt stille sinn har jeg lagt merke til (ikke alltid, men svært ofte) at de parene som hele tiden må fremheve at de har det såååå bra er såååå forelsket eller aldriiii har problemer eller krangler er de forholdene som har "ugler i mosen". Har ikke tall på hvor mange fester jeg har sittet å blitt tutet ørene full av hvor BRA de har det i lag, hvor romantiske de er, osv osv. Så går det ikke lang tid så hører man at det er over eller at den ene har vært utro etc. Virker at jo nærmere slutten jo mere skryt om hvor innmari bra de har det i lag.

Flere som har lagt merke til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp ! merket det ekstra godt da jeg ble skilt selv.. disse damene som hele tiden skryter av forholdet og kommer med utalseler som " hadde ikke orket å være skillt jeg.." etc... joda.. hvem sine menn tror du det er som prøver seg til stadighet her når de treffer meg eller også bare stikker innom..... takk - jeg ville ikke hatt en sånn fyr i allefall, da har man det bedre alene !

Skrevet

Tja..kansje du har rett i det....har observert litt av det samme jeg også.

Men får passe meg, skryter jo litt av mannen min jeg også, men vi har det veldig bra sammen, men vi har had våre problemer i perioder vi som de fleste. I hvertfall veldig viktig at man tar høyde for at et forhold skal tåle både medvind og motvind, det er i tøffe perioder man virkelig for testa ut om et forhold er liv laga. De som aldri har had noen konflikter tåler det kansje dårligere når det først inntreffer et eller annet "rusk"...

Skrevet

Er det noen som mener de alltid har det bra, er konstant forelsket og aldri krangler? ha ha, aldsri jeg hørt om;)

Skrevet

Jo har lagt merke til det mange ganger..

Har et vennepar som var sammen i 1,5 år og som vi fikk vite og alle andre så var de kjempe lykkelige.. Men ble slutt for en mnd siden og nå kom virkelig sannheten fram.. hehe.. og den er ikke bare bare.. ;)

Men med meg og min samboer er det motsatt.. hvis noen spurte om hvordan vi hadde det så svarte vi sannheten og sa "helt forjævli"..

Men for å si det sånn så krangla vi så møbla fykte i 2,5 år... Gjorde det slutt og ble sammen igjen et halvt år etter og siden da så har det vært bare lykkelige stunder.. :) (for å skryte litt :) )

Skrevet

JAHH, det hadde jeg jo glemt å skrive... De damene som skryter og skryter av mennene sine å så viser det seg at de er noen skikkelige otere som prøver seg straks det er en liten luke! Åh! Det er jo nesten det verste.. Da står man skikkelig mellom barken å veden. Skal man si noe eller la vær? De gangene jeg har sagt noe har jeg desverre mistet de venninnene....

Skrevet

Ja, men forskjellen er at jeg sier når vi ikke har det så bra, og skryter når vi har det bra. Men jeg er helt klar på at vi ikke bare har solskinn heeele tiden. Mens andre har det jo ALDRI dårlig, ikke når man spør direkte om det heller...

Jeg mener at i et sundt riktig forhold har man både medvind og motvind :o)

Skrevet

si noe eller la vær når de prøver seg ja ?? hehe - ikke lett den der nei, men som du sier, denne typen jenter er da dumme nok til å ta det ut på deg så det er bare tull.. de får ta det når det kommer frem fra andre steder er min tanke ( så får det heller være mer ydmykende at flere andre har vist lenge...) jeg gidder ihvertfall ikke ta den støyten fordi jeg avviser en fyr så lenge jenta er så "blåst"....

Stygt men(n) sannt !

Skrevet

Jeg har aldri møtt noen som har kommet med slike påstander.

Men veien fra "forholdet mitt er überfantastisk 24/7" til de aldeles sinnssyke greiene folk finner seg i fra partneren sin i følge en del innlegg her inne er jo på lengde med den transsibirske jernbanen ...

Skrevet

hehe.... mine innlegg du sikter til nå?

Krangle så bustafyker tror jeg de fleste har godt av engang i mellom, og ingen er perfekte. Heldigvis! Forhold går opp og ned, det må man bare lære å leve med =)

Skrevet

Altså, jeg er fornøyd med valg av kjæreste, men det betyr jo ikke at vi ikke krangler. Masse krangling i perioder. Og i perioder mindre. :) Jøss, vi er jo helt vanlige dødelige jo!

Skrevet

Jepp, ening der, De parene som aldri krangler må ha et rimelig lidenskapsløst forhold tror jeg. Når det først er uenighet her i hus kan det gå hett for seg, men vi blir alltid venner fort og han har kun gått ut i sinne to ganger, og da kommet krypende tilbake med en unnskyldning.

Og når jeg har gnagd, mast og tuttra på ham så skjønner jeg at han blir sur av og til...for jeg er rimelig utålmodig til tider og ting skulle helst ha vært ordna i går. Og da blir det "nag-nag-nag" fra min side og brumming fra ham :-D

Skrevet

Eg vil påstå at eg og mannen min har det VELDIG bra ilag. Det vil eg sei.

Men, sjølv om vi har det veldig bra ilag...så krangler vi av og til, og diskuterer ganske ofte. Vi er uenige om mange ting. Det betyr ikkje at vi har "ugler i mosen"...

Verden er ikkje svart eller kvit.

Enten har ein det heilt tipp-topp kjempe-super-duper flott heile tida, eller så har ein det heilt jævlig?

Det er ikkje nødt til å være enten eller...

Skrevet

Vi har det kjempefint, og det har vi hatt i 8 år. Sier til andre at vi har det bra, og det ser de også. Men vi er kanskje unntaket?

Skrevet

Må jeg begynne å skrike til kona for å kunne kalle forholdet lidenskapelig? Eller hva legger dere i begrepet krangle?

Skrevet

Jeg er litt overrasket over at noen av dere ikke har møtt disse svart/hvit menneskene siden jeg har møtt så mange. I slike smataler forsøker jeg til og med å få de til å nyansere. Jeg har satt meg som sport å utfordre de til å kunne se litt mer nyanser, men nei. Noen har vært nære venner, men de klarer ikke å komme ut av det. Kan være som sagt over her at alt er rosenrødt som den første forelskesen å når de da møter et problem giir de opp med en gang. Det kan vel også være at de forsøker å overbevise omgivlesene og mest av alt seg selv om dette forholdet er bra og at det er verdt å satse på. De aller fleste tror jeg har en følelse av at noe ikke stemmer så da begynner de med å overtale seg selv om alt er SÅ bra og blir å være bra for alltid. Men så blir de innhentet og forholdet går i knas.

Skrevet

Enig med lille drue, Folk skal ha det svart-hvitt her inne.

Vi er et bra team, vi har et solid grunnlag, vi samarbeider bra og er likestilte. Selvfølgelig kan vi være uenig om ting, men hovedfokuset vårt er på de positive tingene. Rett og slett fordi vi velger å ikke bruke tid på tull og dritt som gir negative følelser. Livet går opp og ned, i berg og dalbane, det er det livet handler om. Men jeg gidder ikke fortelle om hver gang vi har en diskusjon. Vi diskuterer, og blir ferdig med det.

Skrevet

Menneskene jeg prater om er de som intenst prater om hvor bra de har det. Ikke de som sier at vi har det bra og er som nyforelsket å lar det være med det. Men de som fortsetter å argumetere med hvor bra de har det å aldri blir ferdig med det.

Måtte bare presisere det :o)

Skrevet

Har ikke møtt så mange. Men kan være enig i det siste du sier, med at de som føler at "noe" er galt, gjerne vil overbevise seg selv ved å overbevise omverdenen om at alt er bra. Og noen er veldig opptatt av fasaden.

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Jepp, slik er det ofte..de som skryter mest av forholdet sitt er ofte dem som har problemmer..og det er jo synd for dem da:-)

Skrevet

ja egentlig når jeg tenker over dette så ser jeg det for meg. Vet om flere par som utad virket bare helt perfekt for hverandre, alt av hus,bil,jobb ja ALT er perfekt. Så skjer det... Idyllen sprekker. Den ene er enten utro eller psykopat. Eller at de ikke hadde det så bra. Hadde mer venneforhold,kranglet aldri,alt var liksom på samme nivå. litt kjedelig har de sagt. Ja,ja. Jeg må innrømme at jeg skryter av mannen min- han er min store kjærlighet- og jeg er hans hvor klissete det (Blææh!)det høres ut. MEN: ja vi kan krangle ganske heftig-men det går ikke lenge til vi blir venner igjen. og ender på soverommet.. JAja..lidenskapelig?ja vil si det,men vi er ganske ærlige og rett fram og tar ikke den andre for gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...