Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 jenten min er 5mnd, og skeptisk til alle bortsett fra meg. Hun hyler og skriker, helt hysterisk! pappaen vil ha henne,men jeg vil ikke gi henne fra meg når hun er slik, får så vondt av henne! Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 jeg skjønner at du vil beskytte datteren din.. Men når det gjelder pappaen, så synes jeg datteren din må få anledning til å bli trygg på han. Og da må han få holde henne. Du får heller stå ved siden av, og ose trygghet. Det smitter av på jenta di. At du ikke gir henne fra deg, underbygger hvor skummel hun synes han er ... Mener jeg i hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Er enig i at hun da ikke skal tvinges til å være alene med ham. Det er en grunn til at de har slike faser- ved å bearbeide seg gjennom dem på en måte som gjør dem trygge, så vil tryggheten sette seg! Måten å gjøre det på er ved å ta det gradvis, og slik at du er i nærheten de første gangene nå. Hun vil se på deg (som er primæromsorgspersonen) med jevne mellomrom mens pappaen holder og leker med henne for å se om alt ser trygt ut. Tar man hensyn til barnas angst og loser dem trygt gjennom ting de er redd for, blir de myye raskere tillitsfulle og selvstendige .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå