Gå til innhold

Noen med symfysemål 35 i uke 36..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ligget nærmere streken hele veien, men nå ligger jeg helt i øverste sjiktet plutselig, har vært så jevnt hele veien.. er det noe andre som gjør det, og hva har legen sagt til det?..sikkert ingenting å bekymre seg for men jeg spørr nå likevel..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde symfysemål 35 i uke 36. Jeg har nå 40 cm i uke 39. Min jordmor bare ler av magen min (godt ment) Fordi jeg har så mye fostervann og babyen har kjempe god plass. Jeg er førstegangs og min lille kommer nok ikke til å feste seg i mitt bekken før vannet går fordi babyen har så god plass i magen min. Hvis ikke legene reagere så er det inegnting å bekymre seg over. :) Lykke til videre!! :)

Skrevet

Takk :)

Er så redd jeg "forer" opp barnet med min plutselige sukkerhunger, drikker også vanvittige mengder vann hele tiden. Legen har tidligere ikke sett det nødvendig med glukosebelastning, noe jordmor har prøvd å få igjennom..

Ja de følger vel med, får kontroll hver uke fremover så da har de vel oversikt om det skulle skje noen større endringer.

HI

Skrevet

Flere som ligger tett oppunder grensa?..

Skrevet

Jeg har SF mål 34cm i uke 30... ligger laaaaaaaaaangt over.. hehe

Skrevet

jeg bekymrer meg sikkert helt unødig..hehe, tullete av meg, alt har jo gått strålende til nå!

Er bare nervøs for å få et veldig stort barn, siden jeg selv var 5kg.

Skrevet

I uke 35, var jeg 34 cm, og i uke 36, 33 cm. Flater ut nå visst..

Jm/legen din hadde nok reagert dersom målene dine ikke var som de skulle. Kanskje det er litt feilmåling og?

Sikkert ikke noen fare.

Skrevet

Noen ligger over og får små unger, så du kan ikke eksakt si at det blir en stor unge. Dette avhenger også av hvor stor livmor du har og hvor mye forstervann du har.

Jeg hadde en søster som lå helt på den øverste kanten i forrige svangerskap, ungen hennes var 4100g/53 cm. 4,1 er jo ganske slankt i forhold til lengden til barnet. Har jo lest flere plasser på BIM også at noen ligger over det grønne og barna blir 3,2-3,3 kg... så tror ikke man skal satse så mye på at symfysemålene vil forutsi hvor stor ungen blir.

Dessuten har de tenkt å heve det grønne området fordi det fødes større barn i dag. Og med dette menes ikke større med det at de er "fetere" når du blir født, det menes at de er lengre og dermed er det jo en selvfølge at de må være tyngre og for å være "normal".

Øverste del av det grønne feltet er jo innenfor normalen, men hvis man tenker på at det feltet skal bli hevet, så ligger du jo sikkert litt under hehe... Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...