Gå til innhold

Synes nordmenn er konsevative.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er det ikke sikkert dere liker dansker mere?? :-)

-men synes mange tenker så konservativt, nu tenker jeg på mat.

skal bare ha Idun, Melange, Norvegia, Grandiosa osv. osv.

Synes dere har blitt mye bedre de seneste årene. Tror ikke First Price ville ha slått ann for 10 år siden?

Lidel?? Det er som å "banne i kjerka"

Tenkte på en helt specielt situation. På Lidel kunne man kjøpe tysk surkål til 2 kr, mens man på Ultra kunne kjøpe tysk surkål til 50 kr.

- snakkede med en del bekjente og ingen ville kjøpe den på Lidel, men den på Ulta var sikkert en delikatesse?????

Jeg handler nu hvor jeg kommer forbi, men helst på Kiwi eller Rema 1000 pga. priserne, men allerhelst vil jeg selvfølgelig handle i Danmark, da rekker en 500 lapp til en del flere poser end her :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordemenn er trauste vanedyr som er skeptiske til alt som er billig. :)

Skrevet

Hmm, kan ikke huske at jeg noengang har vært sånn... Handler billigest mulig jeg, men kun varer jeg vet jeg liker. Prøver ofte nye ting, men om jeg ikke liker dem kjøper jeg dem ikke igjen bare fordi de var billige.

En bedre overskrift ville være:

Jeg synes NOEN er så konservative.

Skrevet

Mennesker generelt frykter forandring.

Lidl er ikke noe godt eksempel, siden mange vil ha negative assosiasjoner etter alle (de forsåvidt velfortjente) skriveriene da de etablerte seg i Norge.

Hehe, men jeg ser levende for meg samtalene med disse bekjente:

-Morn, morn, Hansen, står til? Såh, kjøpt noe tysk surkål i det siste? Ikke? Hører de har utmerket tysk surkål på Lidl ...

Skrevet

ifølge sambo er lidl "utlendingssjappe" og NEKTER å handle der.. tror han er LITT rasistisk men rart fordi jeg er jo halvt utlandsk .. :s

Skrevet

Mener selvfølgelig ikke alle er det!!! :-)

-blir jeg for ille får dere sende mig hjem igjen :-)

Skrevet

he he. Jeg kjøper mat der den er billig. Og god. Den er jo stort dyr nok som det er:) Håper ikke jeg er slik en matsnobb som du beskriver HI:)

Skrevet

Jeg kjøper alt som er nytt og spennende og er ikke redd for å prøve nye retter.

Når jeg er på ferie prøver jeg å spise så mye lokal mat som det er mulig og ville ikke satt min fot inn på McDonald eller Burger King - eller gått inn der de reklamerer med "svenska kjottbuller" (ikke noe galt med kjøttbollene, men jeg vil ikke ha det i f.eks Thailand...)

Så lenge maten smaker godt, så bryr jeg meg ikke om den kommer fra Lidl eller Ultra, men jeg har ingen ting til overs for matsnobberi og ville aldri betalt 50,- for en pose surkål - det er idioti.

En del mennesker har poteter til alle middager og grøt på lørdag, og de menneskene tror jeg du finner i alle land, bare bytt ut poteter med ris og grøt med paella, osv. ;-)

Skrevet

Å komisk:))ler meg ihjel her.. Bra samtale:))))

Skrevet

Jeg tror du har helt rett pastapronto!! Vi kan være noen vanedyr med nisselua på hode og ostehøvelen i hånden og sitte på hver vår fjellknaus og helst ikke få besøk! hihi ;-P

Men også sant som du sier, vi kommer oss.......

Skrevet

Når det kommer til akkurat Lidl har de mange merker hvor sukkrinnholdet og onnholdet av e-stoffer er utrolig høyt. Det betyr at maten har dårligere kvalitet og mindre sunn. Da kjøper jeg den ikke :) Ergo handler jeg ikke på Lidl.

Ellers liker jeg butikker hvor prisene ikke er så gærne, men jeg liker også et godt utvalg, og det er det ikke alltid på Rema og Rimi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...