janeymaleney(uke 39) Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 hvordan vasker dere de? har hørt noen som tar de i maskin på ullprogram,men s andre bare spyler de i dusjen. så sier de på barnas hus at du må ha spesial shampoo til de... hva gjør dere??? takk for tips!
2hærligegutter Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Jeg kjøpte et ludde skinn på ikea, det puttet jeg i vaskemaskinen på ullprogram og vanlig neutral ullvask. du kan få kjøpt et vaskemiddel som heter Lanolin på apoteket som er spesielt til ull og skal bevare det isolerende i ullen. det er sikkert dette som ble ment, men pass på så ikke du bruker så mye av det.ullprog. på maskinen sakl jo være like skånsomt som som handvask, bare mye mer lettvint
janeymaleney(uke 39) Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2008 oki... jeg hørte på ikea og de sa at de ikke fikk lov å anbefale ludde til meg til baby bruk.... så det kommer jeg ikke til å bruke til soving ol... men takk for tipset av vasking! flere??
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Kan jo bruke Milo, ellers har de ull shampo på de fleste barneutstyrsbutikker
wennis Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Hvor har du kjøpt skinnet? Det fra nøstebarn skal ikke vaskes i alle fall. Jeg har kjøpt et vaskemiddel (flytende) spesielt til ull på apoteket som inneholder lanolin som jeg skal bruke til ammeinnleggene + ullklær etc Vil tro det er bra for skinn også hvis det er sånn at du må vaske det.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har kjøpt ubleket lammeskinn på Barnas hus (det de har reklamert for til høyre på disse sidene). Spurte om jeg skulle vaske det før bruk, og ekspeditøren sa at ettersom det er ubleket, var det helt unødvendig. Det kan visstnok være lurt om mor ligger etpar netter på det, slik at det lukter kjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå