Gå til innhold

Noen som kan å tyde drømmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en skikkelig ekkel drøm og når jeg prøver å tyde den klarer jeg ikke, blir bare gående i ring, men drømmen vil ikke slippe..

Er det noen her osm kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt prøve:) Men det med drømmetydning er at det er ikke like mystisk som mange tror, så som regel er betydningen mer selvsagt enn man tror.

Skrevet

ok, den er litt lang og veldig merkelig..

Jeg har prøvd å tyde den, men klarer ikke å trekke noen konklusjon, jeg ble skikkelig satt ut...

ørken er steinørken med middels store puk sten.

Drømmen begynner med at jeg er i et fly, et ellgammelt stort proppelfly type trans-all ( militært transportfly) Det er gult, ute er det ørkenlandskap og det er gryende morning, men uten sol.

Stemningen er god, vi skal taxe, men istedet for å taxe kjører vi på en bratt grusete ørkenvei ( kjenner og har kjørt veien mange ganer før).

Flyet begynner å riste noe voldsomt på veien og en mann, (piloten?) sier til meg at for min sikkerhet vil må jeg gå bakkerst i flyet og binde meg fast, det er andre menn som allerede ligger bundet fast bak i flyet.

Plutselig er det ikke mer fly, jeg er i en bil, igjen på et ørken plateau, det er fjell rundt, men veien er bred og dekket i grus, den heller lett oppover. Det kommer biler fra sidene i stor fart som kaster seg inn foran meg.

Nå er jeg plutselig til fots og det kommer sykklister inn fra sidene og kjører foran meg og vidre ifra meg, jeg tenker at det hadde vært godt med en sykkel. Jeg ser en mann foran meg med slalomski, som plutselig kaster de høyt opp i luften uten noe spesielt mål, de borer seg ned i bakken noen meter foran meg.

Så okmmer jeg til en sluse, det er ikke en ordentlig sluse, ligner mer et lite amfiteater med forsjellige høyder og røde metalbarrierer i. Jeg går på veien som har blitt til gul betong bort til en stor rød metalport, jeg må igjennom, mannen i porten åpner porten etter litt hyggelig småsnakk. Bak meg kommer det en kjempesinna svart okse, med horn. Alle andre som er kledd i svart løper unna og gjemmer seg i slusa. oksen løper gjennom den røde porten, men snur seg i det porten blir lukket. Jeg er trygg på andre siden, men ser på at mannen blir angrepet av oksen. Han åpner porten og løper igjennom i et håp om å komme unna den sinte oksen. Oksen følger etter og jeg hopper over og under de røde barierrene, oksen kommer ikke etter meg, men slusen er liten og vi er alle i fare. Den gamle mannen er i et begrensert omeråde med oksen og oksen spidder han. Ei lita jenta ( som snakker svensk) kommer ut og prøver å hjelpe.

Vi andre er ombord i et stort skip som skal igjennom slusen, mannen og jenta kjemper for å komme seg unna, men mannen klarer det ikke og blir spiddet igjen og igjen. Skipet slår inn til veggen for å skremme oksen to ganger, glass, vann og metal flyr i sammenstøtet. Oksen forsvinner og det eneste vi hører er den lille jenta som roper på svensk, " bestefar dør du?" gjenntatte ganger Han svarer oppmuntrende til og begynne med "nei, det skal jeg ikke, men jeg har vondt ( husker ikke språket) , men tilslutt svarer han "ja, nå dør jeg" Jenta sier at han ikke må dø, men det gjør han.

Skipet jeg er på begynner å dytte febrislk i båten han er på for å han ut av slusa for å få hjelp, jeg ser kroppen til mannen og masse klart rent vann som renner av baugen på båten.

Jeg står igjen og føler meg helt tom, det var ikke så viktig å kome igjennom slusa allikevel. Det var liksom alt for ingenting..

Hele tiden mens jeg er i slusa skinner solen og det er flott vær.

Jeg vet dette ble både langt og tungt å lese. Det er ikke alltid lett å skrive ned drømmene.

Håper du klarer å tyde den for det klarer ikke jeg, men jeg føler så sterkt at dette var viktig. Det er noe her som er veldig viktig for min fremtid som jeg må vite.

Skrevet

Tja, dette er ikke så lett! Drømmer er bare en måte hjernen bearbeider tanker og følelser... De er egentlig ikke så forskjellig fra dagdrømmer. Det er vanlig at folk tror at drømmer "betyr" noe, at det er symbolikk i drømmene. Dette finner man ikke støtte for i vitenskapen i dag. Det man derimot kan si litt om ut fra drømmer, er hva man kanskje er opptatt av om dagen.

Det første som slår meg er at drømmen din handler om ulike transportmidler. Dette kan tyde på at du er litt usikker på hvilken retning livet ditt tar. Du prøver ulike "transportmidler" men ingen av dem er helt riktig, du er litt forvirret for tiden kanskje?

Så er det dette med oksen, var du redd mens dette foregikk? Det virker som om du kanskje kjempet hardt for noe. Du sier at det ikke var så viktig å komme gjennom slusen og at du føler deg tom. Har du kjempet for noe, men når du oppnådde det så fikk du ikke den gledesfølelsen du forventet?

Det er vanskelig for andre å tyde drømmer, man kan få litt veiledning, men kun du vet hva som er viktig i livet ditt for tiden, og kun du vet hvilke følelser som fulgte handlingene i drømmen din.

Har det vært noe hjelp i det jeg skrev her? Hvis du forteller litt mer om følelsene du hadde i drømmene, så får jeg kanskje sagt enda mer.

Skrevet

*dytt*

Noen som kan hjelpe meg å tyde denne?

Skrevet

Nei, jeg så ikke svaret ditt...

Det kom ikke opp av en eller annen merkelig grunn..

Det er noe idet du sier..

DA oksen kom var jeg ikke redd, men veldig urolig. Måtte stoppe for å tenke på en vei gjennom barrieren og så kunne jeg ikke gjøre noe for å stoppe den, veldig maktesløs.

Tusen takk for at du tok deg tid til å gi meg et svar på dette, det plaget meg skikkelig og ikke skjønne hva det skulle bety.

Skrevet

Jeg syns det hørs ut som det du forteller om er en følelse av at du må fortsette noe, hele tiden komme videre, følge et høyt tempo og kanskje føler deg litt fanga av dette. Det du sier på slutten om at det er for ingenting, kan jo tyde på at du setter spørsmålstegn ved hvordan livet ditt er og får deg til å føle deg, om det er det riktige.

Men aner ikke. Bare en følelse

Jeg tar sikkert feil..

Skrevet

Nei, men drommetyding.no fikk jeg anbefalt her inne.

Skrevet

Det er den siden jeg bruker når jeg tolker noe..

I min tolkning betyr det at fremtiden er full av hindringer og når jeg når et kommer et annet et for å nå et mål og når jeg kommer dit er ikke jeg ikke det ikke så viktig for middelene jeg har brukt for å komme dit har kostet for mye.. Samtidlig som at de personene med makt begynner å bli mektig lei så jeg burde forandre min holdnign ovenfor dem.

(det er da min tolkning ved deres hjelp, for i min kom jeg bare til at det var masse problemmer uten noen slutt, kanskje jeg overtolket... )

Tusen takk for innspill, skal sette meg ned når jeg får litt ro og prøve å finne ut hva det kommer av..

Skrevet

Hei!

Dette med drømmer er spennende! Det jeg lurer litt på i forhold til drømmen din er hvorvidt du kjører disse fremkomstmidlene selv?

Jeg drømmer også ofte sittende i fremkomstmidler av ymse slag. Har funnet ut, i forhold til hvordan jeg har det på tidspunktet jeg har drømt den aktuelle drømmen, at det er av en viss betydning om jeg kjører selv eller ikke. Hvis jeg ikke gjør det har jeg også en følelse av å ikke ha full oversikt eller kontroll i mitt eget liv. Jeg er da prisgitt en annen person som styrer. Kjører jeg selv har jeg en følelse av å mestre der jeg er på det tidspunktet.

Vannet på slutten av drømmen din er også spennende. Det kom jo også plutselig i en drøm i fra et goldt ørkenlandskap. Rent vann gir jo

gjerne en positiv følelse. Det å la seg flyte med, renhet osv.

Greier ikke tyde drømmen din, men vil nok tro at den gjenspeiler noe av livet ditt for øyeblikket.

Tror som noen nevner over her at den skjulte symbolikken som folk har hengt seg opp i (kanskje etter Jungs fokus på arketyper og seksualitet i sin drømmetydning) ikke alltid er hva drømmer dreier seg om.

Kanskje drømmene våre er litt mer forståelige enn vi er klar over, ihvertfall for oss selv.

Skrevet

Jeg sitter i cockpiten i flyet, men flyr ikke. Bilen kjører jeg selv, men jeg er ikke sikker på om jeg er alene i bilen. Når vi er på båten står jeg bare å ser på, men jeg står høyt oppe slik at jge får en god oversikt.

Tingen er at i begynnelsen av drømmen er det bare forundring. Hvorfor skal jeg gå bak, men jeg gjør det uten å mukke. Når jeg kjører er det bare en vanesak, selv om jeg aldri kjører i ørken fordi jeg ikke har nok erfaring eller føler meg spesielt trygg på veiene der.

Gå i ørken gjør jeg som regel bare når jeg har med meg venner og masse oppakning, men denne gangen var jeg alene dvs jeg gikk ikke sammen med noen eller kjente noen av de som var i drømmen, jeg hadde heller ikke med meg noe.

I sluse delen var jeg veldig forvirret og veldig oppskaket, men ikke redd. Hadde den paniske tanken om at jeg måtte komme meg igjennom de barrierene hvis ikke tok oksen meg, men jeg kjente ikke noe frykt eller var redd. Måtte si til meg selv at jeg måtte stoppe for å få oversikt.

Maktesløsheten og tomheten etter at mannen ble drept var så altoppslukende og stemmen til jenta så intrengene.

Er veldig usikker på hvilken del av livet jeg skal legge tolkningen til, psykisk, fysisk, seksuelt eller rett å slett generelt.

Henger liksom igjen at man har gått gjennom så mye, selv om det ikke var spesielt vanskelig uten å nå i mål.

Målet var ikke slusen, det var noe bak porten en by eller noen hus, men det var heller ikke målet jeg skulle fortsette.

Kanskje jeg bare driver rundt uten å ha noe mål i livet, det er jo forsovidt sant, eller kanskje det var fortiden som minnet meg på at jeg har stoppet og føler meg maktesløs. I det tilfelle er oksen jobben til mannen som mannsdominert, veldig macho og dominerende.

Det stiller da spørsmålet om mannen de dreper er mannen min, sånn følelsesmessig siden jobben alltid må kommer først.

Som sagt så er/var dette veldig forvirrede for meg fordi jeg med min tolkning overtolket og kompliserte det. Tolkniongen var misnt like skremmende som drømmen så derfor spurte jeg om hjelp her for å prøve å få den ut av hode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...