Gå til innhold

Hvilken barnevogn syns DU er den beste og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hva jeg skal kjøpe nå..... trenger insperasjon fra dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi liker basson roma best :)

det er en duovogn som er enkel å håndtere, den har stor bag, tåler vind og vær, er ikke av de dyreste, er stødig og ja....

nydelig fin... ;-)

trenger en vogn som vil være høvelig å bruke både på asfalt og på grus..og som ikke ruster bare man ser på den... drømmevognen vår :)

Skrevet

vi ville ha en vogn som ikke tok stor plass i bilen. men samtidig var stødig og sikker.. vi har en emmaljunga cerox til snuppa på snart to år...veldig fornøyd med den. den er stor og god.. men den er rosa..;) og vi får gutt..hehe

har kjøpt en teutonia mistral denne gangen... med softbag.liker det bedre enn stor bag. for sist hadde vi bag men den ville ikke snuppa ligge i..så byttet til sportsvogn etter et par mnd...

vi ville ha med 4 hjul..syns de virker mer stødig...

Skrevet

Takker for svar:)

Flere?

Skrevet

Jeg liker simo kombi best. Har brukt den til mine tre små og kommer garantert til å bruke den til fjerdemann også. Den er god, stødig, trygg, stor bag, bra kvalitet osv. Jeg anbefaler at du reiser rundt og prøver di forskjellige vognene. Tenk litt over hva du har bruk for og plass til.

Skrevet

Har bruk for en stor bag siden jeg skal føde på sommeren og må ha baggen over vinteren. Men syns simo er så veldig stor vogn, tar hele plassen bak i bagasjerommet også.....

Håper derfor dere kan komme med noen gode anbefalinger :)

Skrevet

både simo og basson roma har store bagger.

nå har ikke jeg målt,men er blitt fortalt av flere at romaen tar mindre plass.

men det er begrenset for hvor liten plass man kan kreve at en bagvogn skal ta når man ønsker en vogn med stor bag.

selv hadde vi også som krav det at baggen måtte være stor da vi og får sommerbaby. greit at det er plass til både ungen og voksiposen i vognen når vinteren kommer.... :)

lykke til1

Skrevet

Takker for det:)

Hvordan er teutonia mistral da? I forhold til simo, basson, brio?

Er vel små igjen den da? Sett litt på brio happy, men den er 10 cm mindre en simo innvendig.....

Huff, det er så vanskelig, vil jo gjerne finne DEN rette :)

Skrevet

vet ikke med teutonia beklager...

hvor i landet bor du?

vi så lenge også på emmaljunge sine varianter,men de var enten mindre bag på eller til en pris som bare virker veldig overdrevet.

brio happy har mindre bag og hara hørt veldig mange klager på den.

dette gjelder generelt sett brio-vognene.

eneste jeg har hørt av virkelig anbefalte vogner er simo kombi, basson sine (de fleste varianter), og den dyreste emmaljunga (husker ikke lenger hva den het... prisforskjellen mellom emmaljunga og basson sin var to tusen kroner.

skal selvfølgelig ikke påstå at disse vognene er de beste for alle..man må se an sitt eget behov..

selv bor vi i nordnorge og vet at vogna vil måtte være stor nok til å kunne brukes under kalde vintre, og tåle bruk i både regn,storm osv osv... basson sin er da den eneste som jeg ikke har hørt noe negativt om..dvs..har hørt at noen har måtte smøre understellet en halv i halvåret pga knirking..men dette er da ingen ting mot hva man har hørt om rust,feilmonteringer,lyder,bremser som ikke holder mål osv osv...

det du også burde tenke på er

**hvilken høyde du og din mann har..

der er mange vogner nå som er lavere enn hva vanlige vogner vanligvis er.dette for å ikke belaste rygg så mye når man tar ut og inn barnet, samt for å få bedre oversikt over barnet mens det er i vognen.

der er også enkelte vogner som man kan få en mer justerbar håndtak på slik at det er mer tilrettelagt hvis man er høy.

**hva slags bruk skal vognen tåle? er den i bruk hovedsaklig i butikker midt i bysentrum, innendørs, skal du gå på asfalt, grus,skogsveier..osv osv..

**hva slags bil har dere? sjekk at vognen får plass i bagasjerommet..stasjonsvogn eller kassebil er genialt!hehe...

mennne må logge av jeg nå..min kjære driver på å koble maskin min opp til tvn nå..hehe...sååe..jepp...

good luck!

Skrevet

Takker for svar:)

Vi bor på vestlandet vi....

Og jeg er nok ikke så høy, 162 cm....mest jeg som triller.

Vi har stasjonsvogn, og vognen kommer nok til å løftes en del ganger ut og inn av den, derfor litt viktigt at den ikke er for tung.

Simo har jeg hørt er veldig stor å tung, ikke noe særlig hvis man skal bruke den en del ut og inn av bil.

Forrige gang hadde vi basson, var veldig fornøyd, men syns den var tung og tok for mye plass i bilen.....

Vognen skal tåle inn og ut av bil, turer på asfalt og grus, samt innendørs kjøpesenter. Ønsker en kombi vogn, eventuelt sporsvogn med stor mykbag oppi :)

Derfor jeg lurte litt på den Teutonia Mistral....?

http://www.barnevognguiden.no/teutonia/teutonia-mistral.html

Skrevet

Jeg vil anbefale Tfk joggster twist. Den har stoooor bag, stoor sportsdel, blir liten sammenslått, og er lett. Det er en trehjuling med låsbart fremhjul, låser den på grus/terreng og i byen er det veldig greit at forhjulet er svingbart! Det er en veldig stødig vogn. Sportsdelen er utarbeidet av fysioterapauter, så er super å sitte i, har også justerbart fotbrett.

Jeg hadde simo kombi sist, det er en kjempetung vogn! Og bagen til tfk er myyye større. Så tfk er en drøm i forhold til da jeg hadde simoen.

Skrevet

Støtter TFK-innlegget :o)

Har Emmaljunga duo edge i tillegg, og den vogna er FLOTT, men akk så stor og tung når man har et alternativ..

Digger Emmaljungaen, men i og med at TFKen er så stødig som den er, i tillegg til romslig OG blir liten sammenlagt, er den en vinner for oss!

Skrevet

jeg liker best teutonia mistral 06 modellen den har 4 hjul og er veldi god og stødeig ikker den spesielt tung heller. kan velge mellom soft og hard bag på den vognen. justerbart håndtakl og enkelt å bytte kjøreretningen. kanb og velge hvilke hjul du vil ha på den når du kjøper den ny. om du vil ha små el store hjul;)

Skrevet

Jeg er enig med *mamma t mathea* 23.11-06 om 4 hjul....

Har hatt quinny og ikke så fornøyd med 3 hjul, har lyst på 4 nå :)

*mamma t mathea* 23.11-06 : Er mykbaggen romslig og god? Kan den holde en stund? Hva er målene på baggen ?

Skal ha sommerbaby, så vil gjerne at babyen skal ligge lunt og godt til over vinteren :)

Jeg liker også det at du enkelt kan bytte kjøreretningen i et grep...

Skrevet

Softbagen til teutonia er ca 32 cm bred og 80 cm lang. Vår jente vokste ut av den da hun var 4 mnd. Babyer elsker å sove med armene ut og over hodet, det gikk ikke da hun var blitt så stor.

Hva med Simo duo? Stor bag og vindtett vogn. TFK har også stor bag.

Teutonia mistral er en kjempegod vogn, men bagen er altså ikke veldig stor, så jeg tviler på at du kan bruke den hele vinteren.

Skrevet

Min favorittvogn er den vi har kjøpt; TFK joggster twist. Den har stor bag og har også lang rygg i sportsdelen slik at både bagen og sportsdelen kan brukes lenge. Den er ellers veldig solid, har masse smarte løsninger, og er lett å trille både ute og inne i butikker (svingbart forhjul som også kan låses). Og så er den fin da :)

Skrevet

Vi skal bruke Quinny speedi med bag nå fra mars og over sommeren. den har 3 hjul og er ikke å annbef på vinterføre!!!!! Men jeg kjøpte den som trille/sportsvogn til storebror som snart er 2 år=) Kjøpte bag på finn.no til halv pris!! Men til høsten skal vi få tilbake simo kombivognen vår fra barnehagen (junior sover i den der ennå)=)

Simo tar ikke større plass enn Basson, Emmaljunga, eller noen av de...

Den er også litt billigere er min erfaring=)

Skrevet

Jeg syns det er umulig å svare på hvilken vogn som er den beste.

For å nevne noen jeg ikke har sansen for enten fordi jeg har hatt dem selv eller for for annen erfaring

- quinny freestyle 3 xl

- simo kombi

- brio kombi og andre store tunge vogner som emmaljunga edge duo f.eks.

Jeg liker:

teutonia mistral

teutonia s3

oth urban jungle

Vurderer nå brio happy som sovevogn

Skrevet

Jeg har ikke hatt veldig mange vogner. Men hadde en Simo Bag til lille gullet og skiftet til Quinny 3XL som sportsvogn. Jeg synes Simo sin er veldig stor og tung. Deilig at det er stor bag på den, men 4 faste hjul og at den er veldig tung har gjort at jeg ikke skal bruke den på tuppa som kommer i mai. Jeg har beholdt quinny'en min fordi jeg synes den er lett å legge sammen, er veldig grei med sitt baåde svingbare og låsbare fremhjul( svingbart er veldig praktisk om man går på butikker, kafeer o.l) Guttungen sitter veldig godt i den, den har regulerbart fotbrett slik at vi kan bruke pose som ikke faller ut :oP osv osv... Nå har jeg kjøpt meg en dreamy bag til Quinny'en slik at jeg kan bruke det understellet hele tiden.... forresten så kan maxicosi barnesetet også festes på samme understell når man har på de dingsene som skal til for å ha dreamy bagen på.

Andre vogner har jeg ikke peiling på skal jeg være ærlig:oP

Skrevet

Når du sier du skla bruke bag til vinteren..... Jeg brukte bare bag i 4 mnd til min gutt. Så gikk jeg over til sportsvognen. Med en hjemmelaget skikkelig deilig saueskinnspose i... Dette syntes jeg var lettere, og vognen tar mindre plass.

En ting som er verd å tenke på er at når vinteren kommer, så vil nok det lille gullet ditt kanskje ha litt helning på ryggen slik at det kan se rundt seg og observere verden. Min gutt syntes IKKE det var stas å ligge i bagen og se en rangle og taket på vognen på slutten:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...