mye større enn en milimeter nå Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Planlegger påskeferien! Det som er aktuelt er en uke til Dubai, men flyturen er på nærmere 12 timer! går det bra når jeg er 27 uker på vei??
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Hvis du tar en del forholdsregler så går det sikkert greit. Kjøp deg støttestrømper (og bruk dem, selvfølgelig), drikk mye og sørg for å bevege deg rundt i midtgangen minst èn gang i timen. Faren ved slike flyturer er jo gjerne blodpropp o.l., så hvis det er en historie med blodpropp i familien din, ville jeg kanskje tenkt meg om en gang til.
Miss Misantrop Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Ja det gaar sikkert bra. Ikke flere tidligfodseler I kabin en paa land jorda. Samme antall aborter ogsaa- I mange land (ikke europa) flyr kvinnelige flygere til og med 9. Mnd. Naar det er sagt tar det jo litt mere tid aa faa proff lege hjelp naar man befinner seg I skyene. Jeg skal fly mange ganger over atlantern siste gang I uke 34. Sorg for GOD forsikring, ikke noe billig skvip- for det kan bli dyrt. Ved dekompresjon og evakuering er det seff et handicap aa vaere gravid. Lykke til.
2 fine små Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Saa store kabiner som fly til Dubai har er bortimot helt ufarlige, det er mer personer som blir stresset generalt av og ikke faar slappet av paa 20 timer f.eks. som skal reservere seg mot flyturer, spesielt lange, naar de er i 3. termin. Du er jo faktisk ikke pr. def. i 3. termin heller, kanskje paa hjemturen da... =o) Jeg skal fly fra Soer Oest Asia til Norge, 13t nattflygning, 4 timer venting og saa 2 t til Oslo - saa sent som mulig foer foedsel, det ser ut som jeg faar gjennomslag paa aa gjoere det 4 uker foer termin faktisk. Er helt rolig paa det, er ogsaa i overkant flyvant, som Miss Misantrop her, saa tenker ikke paa det egentlig, forhandler mer om aa faa det lengst opp mot foedsel, hehe.... Det er en helt annen ting med smaa privatfly, da mener jeg fly beregnet paa 6 pers, 12 pers osv. Der skal man vaere litt forsiktig fordi endring i trykk - og en del andre ting - ikke er spesielt gunstig for gravide. Men alle SAS sine innenriksfly i Norge f.eks. er helt safe til opp mot foedsel, jeg snek meg med et fly 2 uker foer termin forrige gang, med legeerklaering, paa innenriksflygning i Norge en time altsaa. Du velger selv, og det viktigste er som sagt to par - gjerne - stoettestroemper, at det ikke er din jobb aa klargjoere dere foer dere drar, at du faar sovet godt natten foer dere drar, at du drikker godt med vann foer, under og etter turen og at du ikke stresser og saann.... God tur til Dubai da! Hoeres morsomt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå