Gå til innhold

trist med overvektige barn..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over vektige barn og dyr er trist, samme menneskene som har begge.

Skrevet

ja det er trist når foreldrene ikke ser det selv at barna blir overvektige..

Som kanskje hadde kune blitt unngått med et sundt kosthold og mindre sukker.

Så er jo mange unger ganske passive også..blir kjørt til og fra skolen, sitter og spiller spill på dataen etter skoletid og får lite mosjon.

Skrevet

Enig i at det er trist når barn blir overvektig. Jeg har to jenter, hvor den ene er overvektig og den andre undervektig. De har alltid fått den samme kosten (prøver å være sunn), men det er ikke lett når den ene skulle lagt på seg litt og den andre gått ned noen kilo. Begge har alltid vært aktive, drevet med håndball, fotball og dansing. Fam til faren er store mennesker, så det har mye med arv og gjøre.

Skrevet

ja noen er jo genetisk belastet og kan ikke noe for de blir overvektige..var ikke de jeg siktet til da..

Er jo mange grunner til at barn er overvektige..men er jo de som får cola til frukost hver dag også..vet om en som fikk det, og han var overvektig..Noen tilfeller er det foreldra som har skyld i det..pga kostholdet til ungene..

Skrevet

Altid foreldrenes skyld, om de har en tynn og en overvektig er det fint om de aktiviseres ulikt. Kanskje maten kan posjoneres ut og den fete vil da spise mindre posjoner.

Skrevet

ALLTID? om man er tynn også? hm..jeg har ei som er tynn som en strek..hun har væt sånn siden hun var født..aldri hatt lubne babylår nei.

Buskene henger kanpt på henne, men hun spsier som en hest og har god appetitt. Men hun er ei aktiv jente. Så hun kan jeg desverre ikke gjøre noe med for hun har så høy forbrenning..og dessuten er faren akkurat likedan..tynn!!

jente nr 2 hun er mere normal i fasongen..ikke lubben eller tynn..

har man en unge som er litt overvektig men spsier sundt og er aktiv med idrett..så vil jeg ikke si det er foreldra sin skyld nei..

Men i mange tilfeller er det vel kosthold og lite aktivitet som gjør at barn blir overvektige desvere..men ikke slå alle over en kam da..

Skrevet

I min mannsfamilie er de ganske rare... De blir først feit, og så vokser de masse (og blir tynne), få blir de sakt men sikkert feite, før de vokser igjen... Har sett det på alle nevøene mine, og svigermor sa at begge guttene (altså min mann + bror) var likedan. Både min mann, hans bror og den voksne nevøen er i dag lange og tynne (knoklete :-S )

-Så overvekt som barn trenger ikke å være noen stor fare...

Kommer til å gjøre som vi gjør i dag også når vi får barn, sunt kosthold (lager all mat fra grunn, lite sukker, etc) og være fysisk aktiv hver dag! Men må nok regne med at våre unger også kan periodevis være litt feite....

Skrevet

Forskjell pa feit og tjukk. Inget barn skal behove og bli utsatt for skadelig fedme av sine foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...