Gå til innhold

Vogn i syden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til syden med babyen som da kommer til å være 4 mnd. Hvilken vogn bør jeg ta med? Skal jeg ta med sportsvogna, ellr bør jeg kjøpe en lett trille som kan legges ned? Er redd for at vogna vår skal bli for stor, eller at den blir ødelagt under transport.

Noen som har erfaring?

Og når jeg er inne på temaet, kan babyer bade i syden? De skal jo ikke være i sola..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt med en sportsvogn med gode hjul. Er ikke alltid de små plastikkhjula fungerer så godt når det er masse brostein og sand. Det har ihverfall vært vår erfaring.

Skrevet

vogna er forsikret den. har reist 5 ganger med min. like hel... , men siste gang var jeg redd. de hadde behandlet vognene særdeles dårlig. ei simovogn var knekkt i to.

Nei, de skal ikke være i sola, men kle bebisen i tynnt bomullstøy og solhatt. lei parasoll.

Skrevet

Anbefaler Peg Perego Pliko P3 (hvertfall nesten riktig;-) ) Det er en trille, men den har store hjul. Kan til og med trille den i sanda hvis man triller den bakover på de bakerste hjulene. Den kan legges flatt nok til en på 4mnd. Ulempen er at den er litt dyr, koster ca2800kr, men man kan bruke den i flere år og er nok grei å evt selge etterpå. Vår ble ødelagt på flyet på vei hjem, men tror det var litt fordi den ikke havnet med spesialbagasjen (de skjønte ikke at vi sa det var en vogn når vi sjekket inn og vi hadde den i en bag). Husk å sjekke vogna før dere går gjennom tollen på flyplassen og evt meld fra hvis den blir ødelagt. HVis vogna blir ødelagt skal man få det tilbake på reiserforsikring.

Bading i syden er ikke noe problem. Smør med høy solfaktor og ha babyen mest mulig i skyggen, men om den er noe i sola når den bader så er ikke det noe problem. Pass på å ha på badebukse/badebleie og noe på hodet og ikke bad for lenge.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...