Gå til innhold

Har ALLE positive opplevelser fra ABC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plass der og på Riksen.

Vært 1 gang hos JM på ABC og hadde bestemt meg for Ullevål.

Alle sier at de er så hyggelige der og at det bare er å ringe,men når jeg ringte på tirsdag(som JM hadde bedt meg om) fikk jeg de merkeligste svarene...ble egentlig veldig skuffa siden alle snakker så varmt om de.

Skal ikke så mye til før jeg blir skeptisk da,men lurer på om jeg kommer til å angre om jeg sier fra meg plassen på Riksen.....

Luksusproblem men.

Måte bare lufte tankene litt,fint hvis noen har noen tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun positivt å si om ABC. Det var fullt alle andre steder da jeg skulle føde, men jeg fikk komme dit om jeg ville. Veldig varm og rolig atmosfære der og masse trivelige mennesker, både under og etter fødsel.

Skrevet

så du fulgte ikke opplegget gjennom hele svangerskapet?

Tviler ikke på kompetansen der,men lurer på om de har tid til alt de driver med...

Hadde jo ikke tid til å svare sist jeg ringte.

Men det virker som de fleste er fornøyde:-)

Skrevet

Fødeavdeling hvor de kun bruker naturlige midler, ingen smertestillende av type epidural. Fjern %20 i linken så kommer du inn.

Skrevet

Jeg fulgte ikke opplegget der undr sv.skapet, nei. Men kjenner flere som har gjort det, og det sies at det er fødeavdelingers Rolls Royce variant!

Det er pent og hjemmekoselig der også, og deilige hotellrom på avd etter fødsel.

Men du får ikke smertestillende der - det vet du kanskje....?

Skrevet

Hei, husker jeg svarte deg en gang på barnimagen,om at jeg var misunnelig på de som turte å velge abc som førstegangs. Jeg hadde såå lyst til å velge det, men var så redd for at jeg skulle takle fødselen dårlig.

Nå har jeg født (på ullevål), og kommer ikke til å velge abc neste gang. Rett og slett fordi jeg hadde helt andre ønsker under fødselen enn de jeg hadde på forhånd. F.eks at jeg ønsket badekar og at jeg ikke ville ha epidural. Badekar bød meg virkelig i mot, og muligheten til å ha lystgass/epidural var deilig (man trenger jo ikke benytte seg av det). Og riksen har vel "alt".. Men dette er mine tanker, jeg vet jo at mange har hatt det helt supert på abc.

Skrevet

Hl

De kan jo ha hatt fødsler på gang sist gang du ringte, og at det var derfor de var opptatt..

Skrevet

Jada,har vært hos JM der og fått omvisning på avd.

Fødestuen er stooor,men ikke så fin som alle skal ha det til...

Vet man ikke får medisinsk smertelindring,men vil man ha det triller de deg over ti føde a eller b,ikke noe stress det.

Tenker å føde i vann,men vet ikke når jeg først er der...

På Riksen har de vel bare èn fødestue med badekar tror jeg.

Ikke greit å måtte velge assa...hehe.

Skrevet

Jeg trenger ikke å gå inn på linken lenger. Nå vet jeg hva det er. Visste ikke at det fantes en slik avd. Ble litt klokere idag :)

Skrevet

Er det jeg også tenker på magdamaria,at jeg kanskje har heeelt andre ønsker når jeg først er der....

Tror kanskje jeg har bestemt meg for Riksen nå...

Ambivalsens ja...hihi...

Men så er det det her med at jeg vil ha mannen min der og på Riksen kan man jo komme på tomannsrom.

Men kan vel ikke få i både pose og sekk..

Skrevet

På ullevål (vanlig fødestue) får du hotell da, men det er kanskje for sent å søke dit? Riksen skal jo uansett være fint og nytt! :) Men jeg skjønner at dette er vanskelig..

Skrevet

Tror nok ikke det er noe stress å byte over til vanlig føde,men tror jeg har bestemt meg for Riksen nå.

Mannen kan sove i en stol ved siden av meg,....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...