mammamus Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hjelp meg her litt..... Vi har snakket om å gifte oss, og at vi vil reise til feks sjømanns kirken i København for å gjøre det der. Vi har vært forlovet noen år, og han fridde jo da, men jeg mener det friereiet er litt utgått på dato, skal vi liksom gå forlovet i hele evigheten da???? Mulig dette betyr mer for meg enn for ham (foreldrene han ser ikke gift, vært "forlovet" i 30 år.....!) Vi har 2 barn sammen, så jeg mener det er rett at vi gifter oss, men når jeg nevner dette får jeg ikke noe konkret svar! Sier bare at det skal da skje.......Hva slags svar er det da?? Han vil tydeligvis bestemme når dette skal skje, mens jeg mener det er en felles avgjørelse. Jeg gidder da ikke gå å vente på at han skal bestemme seg for at nå passer det ham.....grrrrrrrr:( Hjeeeeeelp meg......hva skal jeg gjøre?
Sivalur Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Fri til han neste fredag og si at du vil sette bryllupsdatoen nå for du vil ikke være forlovet i 30 år! Lykke til!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Vi og var forlovet lenge(noe som i og for seg var greit iom at jeg bare var 18 da...), men til slutt sa jeg bare at den og den datoen skal vi gifte oss, så nå må vi begynne å planlegge =P Fungerte det =)
Sylteflesk Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Et frieri er jo et frieri og går ikke ut på dato. Men synes ikke man skal vente i årevis på ubestemt tid, altså. Hvis du vil ha fortgang i sakene, synes jeg du skal benytte deg av skuddårsdagen da damene har "lov" til å fri - har selvsagt lov ellers også :-), men det er jo en slags tradisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå