Mamman til Mari Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Tja, synes det er vanskelig å beregne - men vil heller ha for mye kake enn for lite.. Tenker kanskje ca 20 kaker + bryllupskake (4 el 5 etasjer) til 100 gjester. + masse god sjokolade. Blir jo mange forskjellige slags kaker og en 2-3 kaker av noen slag. Eks. ostekake, verdens beste, gulrotkake, fromasjkake, marengskake, ulike nøtte/mandelkaker, krydderkake, iskake mm. (Det som er så greit med kakene, er jo at de er så og si gratis... Bortsett fra bryllupskaka da. Og så er det jo ikke noe problem for de fleste å lage en kake. Bare å spørre mange... Familie, venner, mødre til venninner, syklubben til mamma osv...
♥2 små gull♥ Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Vi blir 50 gjester. Bryllupskaken er stor nok til at det er ett stykke til alle. Tenkte i tillegg å ha 4-5 kaker. Ca. 12 kakestykker pr. kake, og folk er mette og kommer til å ta smale stykker, da blir det ca. 18-20 stykker pr. kake, så jeg tror 4-5 kaker er mer enn nok i tillegg til bryllupskaken. Folk er mette etter middagen.
SaDa Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Vi blir ca 70. Skal ha rundt 8 kaker med bryllupskaka..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 av erfaring så tror jeg det holder med 5 kaker+ bryllupskaka.. folk i dag er ikke så lystne på kaker.. de går mer for det salte.. og man er jo ganske så mette etter middagen.. så kakene vi har tenkt på er: Verdens beste Ostekake Sjokoladekake (til barna) Bløtkake Sukkseterte Bryllupskake
Mamman til Mari Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Ser ut som jeg kanskje tok litt hardt i med 20 kaker.... Får tenke litt mer på det :-) Liker maksimalistiske kakebord ;-) og har dessuten tenkt å invitere gjestene, som sover over der vi skal ha festen, på kakerester dagen etter. (Og har 5-årsdag på eldstemann mandagen etter bryllupet :-)
Gurine og gulla Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Oj... da har vi sikkert tatt oss vann over hodet... Vi har til nå 29 kaker og fromasjer. + 4 skåler med jordbær... Kommer noen og åtti gjester.. Men her på sunnmøre er det veldig vanlig å frotse i kaker da..... :\
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Vi var ca 80 stk til kake/kaffe.. Vi serverte bryllupskake (beregnet til 90 stk), kransekake, verdensbeste, sjokoladekake, og 1 diabetiker kake.. og det var MASSE kaker igjen. Bla a 1,5 etg av bryllupskaka! Folk spiser ikke så mye kaker, i allefall ikke om det serveres alkohol. Også er de så mette etter en treretters middag.
pandabjørn Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 er dere helt gale jenter som skal ha 20 og 29 kaker i et bryllup !! det er jo helt på tryne spørr du meg...hva kommer dere til å servere til middag da brød mat kanskje??? vi blir rundt 45 og skal ha 5 kaker + bryllupskake og det er jammen mere nok ! og er det noen som frotser kaker da?? tydeligvis de som dere har bedt som skal ha 29 kaker lykke til sier jeg nå da dere kommer sikkert til å ha over 10 kaker igjen etter bryllupet hehe.....
Mamman til Mari Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Oj, det var da voldsomt... ;-) Vi serverer 3-retters middag, og ikke brødmat nei... 20 kaker på 100 gjester blir 0,2 kake pr person. Synes ikke det er noe å si på det. Dessuten skal vi, som sagt, ha restelag med kaker dagen etter + 5-årsdag mandagen etter.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 er som mamman til mari skriver... slik er det med oss oxo... vi blir rundt 110 og skal ha 20 kaker. og vi skal ha etterpålag også... (dagen etter) skriv hvilke kaker dere skal ha jenter??? jeg er helt tom for ideer!!!!!
mto2 Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Vi skal ha ei forholdsvis enkel og lita bryllupskake, og heller fleire andre kaker. Trur vi skal ha peanutkake, kransekake, ostekake, lofotens beste, mørk sjokoladekake med jordbærsaus, bløtkake og platekake til barna. Veit det kjem kakemonsar til kaffi....
Eline på vei med nummer to Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 ...men hadde jeg servert kun 5-6 kaker i vårt bryllup så hadde jeg jamen meg fått høre det etterpå Tradisjonene med kakebord varierer veldig fra sted til sted, noen steder så vektlegges det ikke, andre steder skal det bugne - og jeg stammer fra to deler av landet hvor det skal virkelig bugne! Vi inviterer 90 personer og antar at vi skal ha rundt 20 kaker + bryllupskake, ja vi får rester, men vi inviterer på restelag dagen derpå, og det som er igjen klarer vi nok å bli kvitt på jobb etc ...og nei, vi skal ikke servere brødmat til middag
Mamman til Mari Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Jøss, ikke brødmat på dere heller nei..... ;-) Lurt tips om å ta med kakerester på jobb. Jeg er lærer, og på lærerværelse får hvertfall kakene bein å gå på.... Sikkert andre plasser også. Takk :-)
Vannmann35 Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Skal ha 2 ostekaker, 2 sjokoladekaker, 2 fromagekaker(jordbær og brigebær). Dette i tillegg til bryllupskaken. Blir 54 totalt.
mto2 Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Og så skal vi ha fruktfat og salte nøtter for dei som føretrekk det.
sol2002 Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Oi, det var mye kaker, denne bryllupet vi var i så var der 70 gjester, og den enne siden er veldig kake mennesker så var der 16 kaker med bryllupskaken, og etter bryllupet så var der 7 kaker som det var kun tatt et ostehøvel stykke av. Jeg ville i tillegg til kakene laget et stort fat med frukt, + litt saltstenger/potetgul, kan bli litt for mye med masse søtt særlig visst der er alkoholservering, og da kan jeg bare annbefale å ha noe salt.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Vi blir 32stk og skal ha sucsessterte, sjokoladekake, marsipankake, kransekake i tillegg til bryllupskaken.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Vi blir ca 30 stk.. Skal ha dobbel hjertekake som bryllupskake.. Kransekake.. Ostekake.. iskake og kanskje verdens beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå