Gå til innhold

Dere som bruker Ladycomp/Pearly etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer disse etter en fødsel? Vil den finne første eggløsning?

Og bruker dere annet prevensjonsmiddel i tillegg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilleggsspørsmål: Hvor sikre er de apparatene egentlig? Reklamen sier jo 99% eller noe sånt, men føler du deg trygg??

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt enda, men planlegger å gjøre det. Tror man kan føle seg trygg hvis man følger det helt, men jeg tenker å bruke kondom/pessar på usikre dager.. Det er jo litt tungvindt, men jeg vil ikke gå på hormoner siden vi prøvde i to år for å bli gravid. Så da er dette løsningen for oss.

Skrevet

eg angret litt på at eg ikke kjøpte en sånn.. hørt mye bra om den :)

Skrevet

Det er jo et hormonfrittpreparat, så det er jo bra for den som ikke vil fylle kroppen med ekstra hormoner. Jeg vil likevel påstå at det ikke egner seg særlig godt som prevensjonsmiddel... Den "safer" i begge endene av eggløsningen, for å være på den sikre siden. Det betyr ganske mange røde og gule dager (fare for å bli gravid). Det betyr igjen ganske få grønne dager (sikre, kan ikke bli gravid), og så betyr det at en faktisk må ha lyst til å ha sex på de grønne dagene. Litt tungvint, men igjen; et positivt alternativ dersom en for all del ikke vil ha hormontilskudd til kroppen. Det verste for min del var imidlertid at til tross for at vi kun hadde sex på grønne dager, så ble jeg gravid! Altså ikke helt sikker. Nå reklamerer de ikke for at det er 100% sikker heller, så jeg var nok bare en av de få promillene som blir gravide til tross for riktig bruk. Ille likevel...

Skrevet

hmm, ja det er jo kjipt. Kjenner et annet par som ble gravide, men det var visst fordi de ikke fulgte boka helt. Så det er jo litt dumt at det kan få så store konsekvenser å "skeie ut" litt. Men jeg vil likevel gi det en sjanse. Aller helst skulle jeg ikke beskyttet meg på noen måte, men det passer innmari dårlig å bli gravid nå, selv om vi ikke aner om vi klarer å bli gravide på egenhånd.

Men lurer på om noen vet hvordan det er å begynne å bruke maskinen etter en fødsel, før første menstrusjon??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...