Gå til innhold

blir gal av mannen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en fantastisk god snill mann..men han gjør meg så sint...har mast i over 2 år om å få lov til å ha 100 prosent annsvar for klesvasken...vanligvis er det jo supert at en mann vil vaske klær...men han putter alt inni en maskin og koker det...alt får en grumsete stygg farge...hvordan skal eg overtale han til å la meg få overta alt? halvparten av klærene mine er ødelagt...grrrrrr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette sier seg jo selv da.. DU må bare forklare ham at han ødelegger alle klærne når han vasker dem slik!

Klær er dyrt!

Skrevet

uffda..

da har jeg 2 alternativ til deg visst han skal fortsette å vakse klær..

Endten gir du han oplæring i å sortere og hva grader klærne skal ha

eller du får få tak i flere stamper..ene til farget klær en til hviteklær og en til kokvask. Og visst du har håndvasketklær eller ull klær..i egen stamp..

Så kan du skrive på hver stamp hva maskina skal stå på :)

Jeg har en som ikke vansker klær jeg..skulle ønske han kunne sette på ei maskin i ny og ned ja..

Skrevet

hengelås på maskina og bare du har nøkkelen??

har heldigvis ikke det problemet her...vi har den fine fordelingen at jeg vasker og han henger opp... :)

Skrevet

Hadde du fatt polere bilene hvis du bare lagde riper I lakken? Tvilsomt.

Skrevet

Hehe... Menn er kule! Selv har jeg en mann som fyller opp skittentøykorga, og er den full, kaster han skittentøyet ved siden av. Men forstår han at det faktisk ikke forsvinner derfra av seg selv, og at full korg betyr at det er på tide å sette på en maskin? Neeeeei da! Han har nok funnet ut at det forsvinner derfra så fort jeg ser at det flyter over.... AAARRGG! Men for all del; han gjør mye annet, som å sette på oppvaskmaskina, sette på tørketrommelen hvis det ligger nyvaskede klær i maskina, osv. Så han er en snill og god mann! :-)

Skrevet

eg må flire litt når eg leser her.. for hos oss er det motsatt.. det er mannen som vasker klærne :) eg kan fint vaske eg og men han kommer meg liksom i forkjøpet.. han har hjemmekontor og kan fint gå å sette på en maskin i pausen... så flink!! har kun opplevd en misfarget singlet så langt og et par trange ullsokker og slik, men han er jo bare helskjønn som tar seg av nesten all klesvask.. nå må det nevnes at vi har dunker til vær og en type vask.. mørke 60 grader, lyse 60 grader, mørke 40 grader osv.. men så er han like flink til å sortere som meg(etter litt opplæring).. hvis han er usikker kommer han og spør om det skal med lyst eller mørkt ..

Skrevet

har forklart det 10000ganger at han ødelegger klær og handuker:( har trygglet om å la meg få ta vasken,før resten av tøyet blir ødelagt,føler meg utakknemlig siden han er jo fantastisk som hjelper til..men blir så sint når klærene mine,mitt barn sine og hans egne blir ødelagt!!!! han ser ikke at klærene er ødelagt,når rosa tøy blir grå brun lilla gugge farge på, sier han at det er pent!!!!! sier at eg kommer til å kaste de klærene som er ødelagt,men da blir han kjempe sint...hålder på å bli gal av å krangle om å få lov til å vaske klær...blir helt tussete av at alt blir stygt...kan han ikke bare la meg få vaske???er det så vanskeligt???? er gravid nå og da blir eg ekstra sint...føler meg ikke særlig pen og da er det godt å ta på noe pene klær,men neida har jo nesten ikke et normalt klesplagg igjenn.....grrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Skrevet

Haha! Be ham til å bare vaske sine klær. er jo supert med en mann som vasker klær! : D

Skrevet

får prøve det:) synd han ødelegger klærene sine også..ha kjøpt så mye kule klær til han,men alt blir jo ødelagt, spurte koffor han hele tiden sku vaske,han sa han syntes det var gøy??? blir ganske sint....burde vert takknemlig,men litt vanskelig når klærene mine har blitt ødelagt i 2 år nå og får ikke ha vaskemaskina i fred!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tuller du nå eller? Dette høres jo helt teit ut. Hvis han ødelegger klærne får du lære ham å vaske skikkelig eller så får du gjøre det. Å sånn har det liksom vært i to år! Høres helt rart ut for meg. Han må være dum i hodet hvis han ikke skjønner det eller så er det bare et tulleinnlegg dette. Eller så er det noe rart med deg. En av delene.

Skrevet

Egentlig er du heldig som har en mann som frivillig vasker klær. Han må nok kurses i hvordan man håndterer diverse stoffer. Lurt å gjøre som noen sier; legg klærne i ulike stamper for ulik vaskegrad, og skriv utenpå hvor mange grader etc. Mannen min setter aldri på en vask uten at jeg ber han om det,og da er den ferdig sortert av meg på forhånd.

Skrevet

Gah, jeg hadde blitt gæærn... Men så er jeg heldigvis bortskjemt med en gubbe som er forholdsvis enkel å "oppdra" på sånt, så jeg kan ikke helt se for meg problemstillingen. Jeg mener... du har i klartekst forklart ham at han ødelegger klærne dine og gjør at du føler deg mindre vel når du bruker dem, og han vil ikke høre etter og slutte med det? Det er jo bare respektløst! Da vil jeg nesten gå så langt som å si at dere har et problem i forholdet dere i mellom som stikker langt dypere enn klesvask; når den ene parten med vitende vilje ødelegger den andres klær og ikke tar hensyn når det blir påpekt... Hva med å oppsøke noen som kan forklare mannen litt om respekt for sin bedre halvdel og hennes meninger og følelser?

For min del, om gubben gjentatte ganger hadde kokt i stykker klærne mine selv om jeg ba ham ligge unna, så hadde jeg ødelagt noe av tilsvarende verdi (økonomisk og affeksjonsmessig) som tilhørte ham for hvert plagg. Javel, du koker med vilje i stykker yndlingsgenseren min, da tramper jeg på modellfigurene du har brukt timevis på å sette sammen og male... Barnslig? Joda. Men hadde han med vitende vilje ødelagt klærne mine hadde jeg jaggu meg sunket så lavt!

Skrevet

dette er ikke et tulle innlegg,mannen min har respekt for meg og behandler meg ufattelig fint,han vet ikke hva godt han kan gjøre for meg,kunne ikke funnet en mere fantastisk mann, men han har sine rare sider som for eksempel klesvasken og andre små ting (det er småting når en ser alt i perspektiv) men den klesvasken gjør meg gaaaal...akkurat når det kommer til det er han respektløs,ja...han har vasket klærene sine i snart 10 år selv og gammel vane er vond å venne...en av de negative sidene hans er at han er svært sta,dette er ikke så lett, alltid...det var godt å få ut sinnet,for eg vart veldig,veldig sint hinn dagen,da hadde han holdt seg unna klærene i en mnd og så måtte han sette på en maskin rett framfor annsiktet på meg og blande alle farger sammen og koke de!!! da eksploderte det...håper dette er siste gangen...har virkelig prøvd å lært han opp i å vaskemen han gjør et desverre på sin måte...tusen takk for svar,godt å høre at noen er enig,damer forstår hvor mye klær og farger betyr...har lyst å bone bilen hans med småstein til tider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...