Gå til innhold

Sprinkelsenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal adoptere fra Korea og har allerede så smått begynt å kjøpe inn klær og babyutstyr :-):-)

I går/dag kommer turen til sprinkelseng... Var på Ikea i går og skulle kikke på sprinkelseng der. Siden vi har en vegghylle og bokhylle fra i Hensvik-serien så hadde vi egentlig tenkt å kjøpe Hensvik sprinkelseng også. Jeg vil ikke si noe galt om den sengen, for det er sikkert mange som har den, og jeg syntes faktisk at den var veldig fin, men av en eller annen grunn så falt den liksom ikke helt i smak hos meg.... Og så har jeg hørt at Ikea har litt egne mål på sprinkelsenger, slik at da er man nødt til å kjøpe madrass o.l også der og det var det som ikke passet med oss, da vi allerede har funnet madrass, dyne/pute og sengesett et annet sted.

Vi fant en flott sprinkelseng på Skeidar, virket veldig solid og god... Og så har vi sett på en flott sprinkelseng fra Babymiljø, den virker også solid og god.

Men så kommer endelig spørsmålet mitt...he he. Er det slik at feks Skeidar og Babymiljø også opererer med egne mål på sprinkelsengene? Eller er de i standardstørrelse? For hvis vi kjøper seng feks på Babymiljø så vil jeg feks ikke kjøpe den sengekanten til 600 kr som de har i butikken, da jeg synes det er litt vel dyrt for en sengekant... For hvis sengene fra alle butikker, som feks Living, Skeidar, Babymiljø og Barnas Hus er i standardstørrelse, så står vi jo litt mer fritt til å kjøpe tilbehør til sengen andre steder...

Noen som har noen råd og tips til en uerfaren babyutstyrshopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har standard størrelse, dette gjelder også sengene fra Ikea.

Skrevet

Alle har standard størrelse bortsett fra sengene fra IKEA, de har svenske mål og er noe mindre...

Lykke til.

Skrevet

Vi venter tvillinger så vi kjøpte senger på IKEA, Leksvik, de måler 60x120 cm. Sjekket på nettet nå og på Skeidar har de også barnesenger som måler 60x120 cm.. Så tipper der er standard mål ja.

Tror der er dyner og slikt som gjerne har de svenske målene, men det har jeg ikke sjekket.

Lykke til da.

Skrevet

Ikea har vanlig standard størrelse.. sjekka opp i det etter at jeg hadde hørt det samme.. Er helst større senger og dyner og puter som ikke er helt standard. Har flere venner som har senger fra ikea, de er alle 60x120.

Skrevet

Det var tidligere Ikea hadde andre mål på sengene, nå har også de standramålet på 60 * 120 cm.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Ja nå forstår jeg at alle sprinkelsengene har standardmål, altså 60x120. Jeg blingset litt i går tydeligvis, for jeg trodde at Ikea ennå hadde litt egne mål.... Var i går og kikket etter sprinkelseng på flere babybutikker og fant samme mål overalt hehe.

Skal ut å kjøpe seng i morgen tenker jeg:-)

Skrevet

har hørt at IKEA senger kan være kortere i høyden. Stemmer dette? Og vil da da bli slik at barnet fortere kan komme seg ut av sengen? Har fått tips om dette, men kan det være riktig da? Nå tenker jeg da på høyden på sprinklene når bunnen er "på bånn"...

Skrevet

til meg24

De ser like høye ut, som alle andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...