Gå til innhold

spør her også;) kan noen se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst til å ha ett års permisjon, så lenge samboer ikke vil ha noe utenom fedrekvoten. er ikke så inni dette med penger når vi har permisjon. men sånn jeg har forstått det får man bare de pengene man har tjent på 6 mnd? eller tar jeg veldig feil? det blir jo lite å sitte igjen med på ett år. + da å får man vel 80% av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har jobbet 6 av de 10 siste mnd før termin, har du krav på å få utbetalt permisjonspenger i enten 10 el 12 mnd. Du får 100% lønn hele perioden dersom du tar 10 mnd permisjon og 80% dersom du tar 12 mnd. Det er vel 54 uker man får nå, hvor 6 uker er beregnet til far. dersom han ikke tar disse, faller de bort, så det blir i realiteten 11 mnd du har permisjon, og da som sagt med 80% lønn hele mnd. (80% av det du har tjent de siste 6 av 10 mnd) Håper dette ikke ble for klønete... Lykke til!

Skrevet

ok, tusen takk for svar;) blir helt forvirra. men da er det altså bare det du har tjent på 6 mnd som teller? hvis jeg har ca 17 000 f.skatt pr mnd fast så er det dette ganger 6 åsså seff 80% av dette og skatt?

Skrevet

Nei, det er ikek beløpet du har tjent de siste 6 mnd som blir permisnjons"lønna" di. Du må ha hatt inntekt minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel for å ha krav på lønn under svangerskapspermisjonen, og da tar NAV snittet av de 6 beste mnd også er det grunnlaget ditt - da får du det beløpet i x antatt uker, enten 100% av beløpet i 44 uker eller 80% av beløpet i 54 uker, så hvis du tjener 17000,- pr.mnd så får du enten tilsvarende 17000,- pr.mnd i 44 uker eller tilsvarende 80% av 17000,- pr mnd i 54 uker. Skjønte du den ???

Skrevet

Regner de kun ut fra den faste månedslønna hvis man er fast ansatt, eller inkluderer de også overtid og andre tillegg? Jeg går f.eks. vakt hver sjette uke, og har noen overtid i tillegg til fast månedslønn.

Skrevet

aha nå er jeg med hehe;)

Skrevet

De regner ut ifra din pensjonsgivende inntekt, altså hele inntekten din!

Ikke svart arbeid, men turnustilegg regnes absolutt med ja !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...