Gå til innhold

Hvor mye barnesikring er nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten kar som nok ganske snart kommer seg rundt på egenhånd og trenger synspunkter på hva som er nødvendig av sikringer i hus.

Har allerede fjerna vaskemiddel, medisiner o.l. Grind foran trappa og ovnen har også kommet på plass. Har ikke lyst å fjerne alt og låse alle skuffer og skap. Fjerner selfølgelig ting som kan skade barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg har gjort er å sikre trappa, og når de har begynt å gå rundt stuebordet har jeg fjernet duken. Ellers har jeg ikke sikret noe. Vaskemidler står uansett på øverste hylle på vaskerommet.

Har lekegrind da, som jeg har satt dem i når jeg f.eks har gått på do, ellers må en se etter dem. Mellomste min kom seg opp på spisestuebordet før han var året gammel, på magen opp på en stol og videre opp på bordet, kan ikke sikre seg mot sånt ;-)

Hvis det er noe de har vært spesielt opptatt av, f.eks en blomsterpotte har det vært greiere å fjerne den enn å si NEI! 100 ganger om dagen, men ellers har det gått veldig greit. Råder deg til å se det litt ann jeg, får du en unge som hele tiden åpner skapet til søpla er det kanskje greit å sikre den døra, men kanskje får du en unge som aldri gjør noe "galt". Unger er veldig forskjellige der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...