Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hvor kjøper dere lammeskinn og hva mener dere er viktig med skinnet dere kjøper. På nøstebarn sine sider står det at det er veldig viktig at de er fri for garvekjemikaliene, men de er skikkelig dyre. Hva mener dere? De selger jo lammeskinn over alt og de er mye billigere på f.eks barnas hus.
Diamondgirl _ Eskil kom 1.3 Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Pass for all del på at skinnet er korthåret, de har visst noen på barnas hus på salg nå (199,-), ellers har de noen pene,grå på Living. Tror det var 349,- de kostet. Litt finere å se på enn de gule fra barnas hus. Jeg har et fra nøstebarn som jeg er veldig fornøyd med, men har kjøpt et grått til å ha i stua.
undome Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Noen av dere som vet om det lammeskinnet på Jysk er ekte? det til 350 kr.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Det er vel bare å spørre der!?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Hvorfor må skinne være korthåret? Det er mange som har et "vanlig" lammeskinn også..Som er hvitt. Mye finere!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Det er anbefalt med korthåret fordi hårene stritter opp slik at det kommer luft under og bedre sirkulasjon. Bedre varmeregulering. Tror det har noe med om ungen legger seg med hodet ned i skinnet også, da er det ikke tett å puste.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Det skal ikke bare være korthåret, men også jevnt klippet. Hvis ikke er det ikke bra for de små å ligge på. Alle barnebutikker har "riktig" type, men jeg ville IKKE kjøpt på møbelbutikker eller jysk for at babyen skal sove på. (Har et fra ikea selv som er leketeppe i stua, det er jo noe annet) Nøstebarn sine er i tillegg helt fri for kjemikalier, for de som synes det er viktig å skåne barna fra kjemikalier vi ikke kjenner langtidsvirkningene på.
undome Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Takk hepp:) ja var det jeg tenkte på og... Hmm jeg får stikke innom nøstebarn og sjekke ut der da=)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Lammeskinnene på Barnahus er helt fri for kjemikalier,& er ikke så dyre ) Jeg har kjøpt et korthåret til sengen,& et langhåret til vogna ) Det er flere som annbefaler oss mødre & ligge på skinnet som barnet skal ha i sengen sin,i noen dager....da dufter det godt "mamma" & bebisen blir roligere )
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Jeg kan anbefale skinnet de har på nøstebarn!! Det er litt dyrt (fikk det i gave, men tror det koster 500 - 700), men kjempegodt, og visstnok noe av det beste man kan legge bebisen på.. Og veldig lett å holde rent!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Hmm, okey...Jeg kjøpte mitt langhårete på Barnas Hus da, regner med det er greit for babyen å ligge på. Ser jo likedan ut som de på Ikea faktisk. Kan ikke helt skjønne den store forskjellen på bruksmåte, er det værre for en unge ligge på det i vogna eller i ei vugge/seng..? Og hvorfor skulle et korthårete være bedre i varmeregulering, bare fordi den er klipt litt? Det er jo ikke SÅ langhårete at ungen får alt i munnen og kveles da!? Kan jeg ikke skjønne går an..Vil uansett bruke den til å ha i vogna littegrann mens det enda er kaldt og bruke det litt på gulvet. Hadde ikke planer om å ha det i senga.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 Fant en artikkel om dette på Babyverden.no. Sto ikke så mye ang. lang- og korthårete da.. Men litt info var det jo! "ET VARMENDE SKINN" Mange barn har sitt eget lammeskinn. En del barn sover på dem i senger og vugger, andre bruker skinnene i vognen. Eller begge deler. Ekspertene har ikke kommet til at barn utvikler allergi av å sove på skinn, men riktig rengjøring er viktig! Mange mener at barna sover bedre på sitt eget lammeskinn. Det er mykt og godt, og regulerer varmen bra. Lammeskinn er ventilerende, så de kan brukes året rundt. De varmer når det er kaldt, og kjøler når det er varmt. Når barnet sover på skinn, trenger man heller ikke å ha så mye over barnet, et teppe kan være nok. Det er lurt å ha en myk klut eller annet under barnets hode slik at de ikke får pelsen i ansiktet. Lammeskinnene finnes i flere varianter og prisklasser. Du kan få dem nedklippede, eller med lengre pels. De dyreste skinnene kommer gjerne fra New Zealand eller Australia. Størrelsene er også forskjellige. Større skinn kan brukes i sengen, mindre i vognen. Noen bruker også skinnet på gulvet på dagtid. Et lammeskinn bør behandles riktig: * Rist skinnet hver dag, gjerne ute i kald luft. Da holder det seg bedre. * Vask skinnet i vann med jevne mellomrom. Følg bruksanvisningen. Som oftest tåler skinnet maskinvask på ullprogram, men vær oppmerksom på at enkelte skinn kun tåler håndvask. Noen leverandører anbefaler å vaske skinnet hver tredje eller fjerde uke, i alle fall hvis barnet sover på det daglig. Andre igjen mener at man ikke skal vaske skinnet for ofte i og med at ullfettet har naturlige egenskaper som er selvrensende. De fleste leverandører anbefaler at du lar skinnet lufttørke, og ikke putter det i tørketrommelen. * Bruk den type vaskemiddel som leverandøren anbefaler. Ofte er dette en spesiell type ullshampo. Vanlig vaskemiddel kan gjøre skinnet sprøtt, stivt og hardt. * Det er ikke alltid du trenger å vaske hele skinnet. Det går fint an å vaske bort flekker for hånd. Du kan også skylle skinnet med vann. * Mange leverandører anbefaler at du børster opp skinnet etter vask dersom du vil bevare mykheten. http://www.babyverden.no/templates/Article____4169.aspx
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 To til.. Handler om sikkerhet for de minste! Lammeskinn: Lammeskinn er mest for kosens skyld, men bidrar også til å trygge tilværelsen for de aller minste. Lammeskinn gjør det lunt og varmt i senga om vinteren, og finnes i forskjellige størrelser. Det kan også brukes i barnevogna, som krabbeteppe eller i bilstolen. Ull holder barnet varmt og godt i kaldt vær. I varmt vær absorberer ull fuktighet som igjen blir frigitt i lufta omkring, slik at barnet holder seg tørt og har det behagelig og godt. Skinnet bør være vaskbart, og jevnlig lufting og rengjøring er viktig. Lammeskinn kan vaskes i maskinen, og er «sanitized» - det vil si at man er beskyttet mot bakterier selv etter flere gangers vask. http://www.dagbladet.no/dinside/2001/03/10/246593.html Lammeskinn: Et lammeskinn gir babyen en trygg og myk følelse. Rent fysiologisk stimulerer et lammeskinn blodomløpet og er temperatur-regulerende. Skinnet brukes stort sett over alt. Både i vogna, på gulvet, i senga og på sofaen. Lammeskinn er fra naturen antibakterielogisk og trenger lite rengjøring. Men de fleste lammeskinn på markedet kan vaskes i maskin. Se etter vaskesymbolet. Når skinnet skal vaskes bør du ha en lammeskinnshampoo for å beholde mykheten og fettet i kinnet. http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=118
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #15 Skrevet 23. februar 2008 Begriper ikke at dere skal slenge restene av et dødt dyr oppi senga til barna deres... Skulle aldri falt meg inn. Men det er nå meg.
Phantom´ Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 Joda, det skal jeg, og jeg bruker i tillegg kuskinn rundt bena når jeg er ute og går... Skinnsko kalles det. Skal ikke se bort fra at jeg også kommer til å fore mine barn med døde dyr etterhvert som de vokser til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå