3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Kort fortalt har lillegutten vår som var veldig flink til å sove på natta de siste 3-4 ukene vært veldig urolig og våknet ofte. Her om dagen skulle jeg innom og finne ny grøt til ham og var tilfeldigvis på Rema 1000 hvor de hadde Småfolk sin God Natt-grøt, så jeg tenkte vi iallfall kunne prøve. Første kvelden vi prøvde denne var for 3 netter siden, da var vi inne hos ham et par ganger før vi la oss for å gi smokk, og deretter våknet han klokka 01 og sov deretter helt til kvart over 6. En veldig klar forbedring! Vi har alltid gitt melk først og grøt etterpå og så lagt ham. Begynt kl 18 og da har han vært i seng seinest kl 19. Så tenkte vi at vi kunne prøve å endre litt på det. De siste 2 kveldene har han fått grøt halv 6 og flaske halv 7 og så i seng. Vi har vært inne 1-2 ganger mellom kl 19 og kl 23 og gitt smokk og så har han sovet hele natta til henholdsvis kl kvart på 6 i går og kvart over 7 idag!! Er så overraska!! Trodde det var tenner som plaget ham på natta, men nå har han jo klødd like mye i gommene de siste dagene som tidligere. Håper virkelig at dette fortsetter altså. Hvilke(n) faktor(er) som har gjort at han sover så godt er jo ikke godt å si. Kan jo være tilfeldig, kan være byttet av grøt, eller kan også være det at han får grøt litt tidligere enn rett før han skal legge seg... Ikke vet jeg, men er iallfall veldig glad for at han sover så godt om natta nå. Han er jo sååååå mye blidere og utholdende på dagen:)
*smula* Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Vi prøvde også den godnatt-grøten i går. Men jeg synes den ble så rennnende etterhvert.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2008 Ja, den virker å forandre litt konsistensen etter hvert... Lagde den litt tykkere enn jeg pleier jeg, da, og da syntes jeg den var grei. Lillegutt spiser den ganske fort også, så den rakk kanskje ikke å bli så rennende? Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå