NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 vi snakker om hvilke symptomer men ikke så mye om hvordan de utarter seg, hvor ofte, hvor lenge osv:) Jeg skal teste til mandag og så langt er mine symptomer slik: - Begynte for ca 2 uker siden, med periodvis kvalme og svimmelhet. Kvalmen kommer plutselig og varer forskjellig, kan hjelpe om jeg spiser noe. Oftest om kvelden eller om jeg har mye å gjøre på jobben. Kaster ikke opp. Svimmelheten kommer om jeg reiser meg opp fort eller om jeg står lenge stille, kan også komme om jeg sitter helt stille lenge. - Fikk også hemoroider av alle ting, også sikkert for ca 2 uker siden. Har aldri hatt det utenom svangerskap før og det kom helt "uprovosert", hadde ikke hard mage eller noe. - Har kramper i magen, som mensmurringer men på en annen måte, kjenner det igjen fra tidligere svangerskap. Det har jeg som regel hatt konstant i 1,5uke, blitt værre siste uka. Føler et slags press hele tida. - Har hatt metallsmak i munnen 3 ganger, veldig markant og tydelig men forsvant etter 1-2 min bare. - Smerter i korsryggen, har kommet mens jeg har vært jobb. Kommer og går, mest tydelig på venstre side. - Brystspreng, ikke veldig vondt og kommer bare raskt og forsvinner igjen. Har også hatt plutselig stive brystvorter plutselig sånn helt uten grun, rar følelese. - Stikkinger i underlivet, et par ganger på kvelden når jeg sitter og slapper av. Kjenner dette også BARE fra tidligere svangerskap. - Kjenner småtegn til bekkenløsning, jipppi(not), kommet nårjeg har bært tungt, men også på kvelden når jeg har sitti i sofaen. - Oppblåst i magen, virkelig ut som jeg er gravid om jeg legger godvilja til. Masse luft i magen. - Super luktesans, lukter alt mulig rart jeg ikke pleier å lukte... hmm, tror det var det, flere som vil dele?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. februar 2008 Glemte - Sure oppstøt og begynnelsen på halsbrann, også aldri hatt utenom svangerskap:)
leia81 venter gull nr3 Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 sånn hadde jeg det i 3 uker bare testet negativt og etter 3 uker kom min mens.... men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en test
want 2 be mom Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Jeg har hatt det samme i en uke nå kvalmen om kvelden, anstrengt i magen. Kramper i nedre mageregion i en til to dager og har hatt mensen murringer i en hel uke, ca en 1,5 uke siden vi lå sammen og det er 2 uker siden mens...jeg har ikke peiling på hvordan ting funker men jeg har hørt at du kan bli gravid nor som helst egentlig..trenger ikke være akuratt el..har jeg hørt er ikke helt sikker. håper det er noe denne gangen har gått runt som en valpesyk hund nå i det siste:P...men vi får se.. JO! er det mulig å ta test selv om det er ca 2 uker til mens? sorry hvis jeg virker teit men jeg har virkelig ikke peiling:P
want 2 be mom Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Jeg glemte å nevne småøm i brystene å får skikkelig vont på brystvortene nor de blir berørt, og knupper seg til med en gang..
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 want 2 be mom 2 uker før mens har de aller aller fleste eggløsning, og det er kun når egget løsner og er på vei ned at det kan bli befruktet ;-) så to uker før mens er da man sannsynligvis akkurat blir befruktet/gravid. Derfor er det ikke mulig å få utslag på en graviditetstest så tidlig ;-)
want 2 be mom Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 oki:) tusen takk...men er det fortsatt mulig at jeg er gravid?..har så lyst:S hehe tusen takk for svaret:)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2008 leia81, har du fått barn før?
leia81 venter gull nr3 Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 ja har ei jente på 4 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå