Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er i uke 26 og var på UL i dag. Der ble det gjort en vekstestimering som sier at babyen skal veie ca 3700 ved termin. Jeg ble litt "tatt på senga", for mitt første barn veide kun 2600 ved fødsel til termin...... Vet jo at alle svangerskap er forskjellig, men trodde ikke det skulle være så stor forskjell?? Noen med erfaring? Er det fare for "feilberegning" så tidlig i svangerskapet??
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Det jeg har lest om dette så er det veldig sjeldent at det stemmer. Mange som har fått beskjed om at det vil komme kraftplugger til verden og så er det helt norma størrelse på de. SÅ tror nok du kan ta det med en klype salt :-)
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Jeg tror ikke på tidlig vektestimering. Andremann ble estimert til ca 4,2 kg i uke 25 eller noe sånt, men han veide nesten 5 kg da han kom ut.
2 fine små Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Jeg ble satt i gang forrige gang, 9 dager over termin, fordi man trodde det var en stor baby (og skulle foede vaginal setefoedsel, saa store babyer vil man ikke ha da... =o) , og jeg var GRUNDIG sjekket av UL altsaa, av flere personer. Lille venn som kom ut var 3440, hehe... Saa ikke tenk saa mye paa det, tror jeg, hos meg var det fostervann og jeg som var litt stor, men ikke babyen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Hei, HI her. Takk for svarene, da skal jeg prøve å slappe av litt... hehe.... må inrømme at jeg fikk litt hette med tanke på å føde en kilo mer nå enn forrige gang. Jeg er gangske liten, så jeg trodde kroppen min lagde små babyer som passet til meg ) men vi får se på neste kontroll i uke 36. Får kanskje et bedre svar da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå