vimsesvimsen Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Flere som er skikkelig kvalme? Jeg er straks i uke 9 og er kvalm omtrent hele døgnet. Kaster opp i gjennomsnitt 1-2 ganger per dag. Er sykemeldt. Mangler helt matlyst og det er ikke mye jeg klarer å presse ned. Har gått ned 5,5 kg til nå. Trenger noen positive innspill! Tenker mye på om fosteret får det det trenger! Har vært hos lege. Pga ikke helt kartlagte virkninger av reisesyketabletter, mente legen det ikke skulle skrives ut før kvalmen blir helt uutholdelig.
nina celine Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Jeg føler meg litt uvel og kvalm hvis jeg ikke har spist på ei stund eller hvis jeg stresser på jobb. Er 6+2 idag- Når begynte din kvalme for fullt?
Gjest Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Jeg var så posetivt overasket for jippi denne gangen ble jeg jo ikke kvalm, trodde jeg.... men nei da 7+4 uker på vei kom kvalmen over natten, og all energi er borte vekk. Har følt meg så bra frem til nå og så, blææææ. HELT FORFERDELIG
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 prøv sånne reisesykearmbånd fra apoteket. jeg satt på jobben og var helt grønn i trynet, men båndene hjalp umiddelbart, hadde ikke trodd det om jeg ikke hadde gjort det selv! he-he ikke så dyrt heller, jeg gav en hundrelapp på Boots-apoteket. Sea-band heter de.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Uff, stakkars deg!!! Jeg har bare litt sånn uggen fyllesyke foreløpig, og misunner ikke akkurat dere som har det sånn! Tenkte bare jeg skulle si at jeg leste et eller annet sted at babyen er førsteprioritet for kroppen din akkurat nå. Først får den næring, så du-så det går verst utover deg når du ikke spiser nok... Svigersøstern min sverga forresten til grønne epler.... Det var det eneste som hjalp sa hun. God bedring!
lana<3 Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Hæ vil ikke legen skrive ut kvalmestillende til deg? Uff da... Var borti en slik lege sist svangerskap og følte jeg skulle dø hver dag pga av kvalmen og oppkasten, fikk tilslutt resept på kvalmestillende(Phenergan) og brukte de en gang innimellom for legen mente jeg kunne skade baby og litt av hvert, han var imot alle medisiner fant jeg ut senere og ville ikke gi meg medisin når jeg ble alvorlig syk engang og byttet dermed lege... Den nye legen har beroliget meg med at de kvalmestillende (Phenergan) jeg bruker er det aldri påvist fosterskader og de er brukt siden 50 årene til de gravide med ekstremkvalme...bruker ganske mye av disse og det tok en stund før jeg fikk maks effekt av dem og de to første ukene var jeg veldig trøtt, men det er gått bort nå og de virker som de skal... Utenom disse går jeg til akupunktør en gang i uken for kvalme og bekkensmerter....
AO3 Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Huff, stakkars deg! Det høres skikkelig ille ut! Jeg er litt kvalm, men har ikke kastet opp. Kvalmen er helt grei å kontrollere med cola og kjeks, og det går fint å gå på jobb, så jeg skal ikke klage på den. Mitt største problem er egentlig at jeg er så sliten, det er liksom ingen ting igjen av meg etter en dag på jobb. Men det går nok over - og det gjør helt sikkert kvalmen din også, det høres grusomt ut å være så kvalm hele tiden! Men du må trøste deg med at fosteret tar det det trenger, det er du selv som ikke får nok. Det er kanskje en mager trøst, men det er jo gjerne den lille man er mest bekymret for, ikke man selv, ikke sant? Det skal *mye* til før fosteret ikke får det det skal. Klarer du å få i deg nok væske? Og holde på den? Det er kjempeviktig!
Snowshine Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er sykemeldt i 2 uker nå pga kvalme og oppkast..sliter veldig på kroppen. Legen ville ikke gi meg noen tabletter men istedet la meg være hjemme å slappe av å komme meg i form igjen. Helt greit da jeg har en jobb der jeg konstant er i kontakt med andre mennesker og da er det ikke like kosli å stå å brekke seg nei:P Håper kvalmen din går snart over, GOD BEDRING *Snowshine*
vimsesvimsen Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2008 Takk for svar alle sammen! Hjelper litt å tenke på at det jo er en "positiv ting" å være kvalm, selv om det er ekkelt når det står på. Legen min mente tabletter kun skal skrives ut når kvalmen er uutholdelig og en ikke lenger klarer å holde på noe mat eller ligge i ro på sofaen. Forsto det som at de foretrakk at folk tar det helt med ro framfor å gi tabletter og at folk kanskje går på jobb da. Det er vel bare å holde ut! Alt for spiren, he he!
Ønskebaby08*12 Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Uff...jeg føler med deg. Jeg har vært kvalm og uggen fra midten 6-7 uke. Kastet opp mellom 2-4 ganger pr dag, klarte ikke å holde på noe av det jeg spiste. Bare tanken på mat fremkalte brekninger. Jeg er nå i uke 11, kvalmen har begynt å gi seg. Har hatt to bra dager nå hvor jeg ikke har kastet opp, og føler sult igjen :-) Så trøsten for alle kvalme er at det går over, i de aller fleste tilfeller. Når det gir seg og i hviken grad er jo veldig individuelt. Men, jeg ser ihvertfall lys i tunnelen nå :-) Så det er bare å holde motet oppe.
ChellBell - har født! Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Jeg får utrolig vondt av dere som er skikkelig kvalme og kaster opp Det fins nesten ikke noe verre. Siden jeg hadde omgangssyke har jeg bare vært uggen, spesielt på ettermiddagen/kvelden. Og det har ført til at jeg har null matlyst. Bare tanken på at gjør meg kvalm. Jeg klarer å få i meg frukt der i mot, så jeg prøver å spise det. Spesielt frukt som er litt syrlige hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå