Løvemor79 Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Er det ikke litt sykt at det koster flesk å sterilisere seg, men er gratis å ta abort? Å ta ansvar koster, men å drite seg ut (i mange tilfeller) er gratis.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Du kan jo gjøre det billigere på badet hjemme: "Før kastreringen ble guttene først lagt ned i veldig varmt vann til de, forhåpentligvis, mistet bevisstheten. Deretter ble testiklene knust, for hånd, og sædlederne fjernet med tang."
Løvemor79 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Tvangskastrering er kanskje svaret ja.. Men hva med sexlysten? Litt greit at den er intakt vel. ) ..Er man litt syk i hodet kan man bli gravid bare for å få en gratis sterilisering, for da gjør de det under aborten - i samme slengen. Er jo tross alt nesten samme inngrepet. I bunn og grunn burde abort og sterilisering derfor koste det samme..
ALIICE Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Synes faktisk tenåringer som tar abort burde få betalt! De gjør seg selv og samfunnet en stor tjeneste!
Darth Vader Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Tror fort prisen for uønskede svangerskap kunne blitt veldig høy. Og det koster da ikke så fryktelig mye å bli sterilisert - særlig ikke om mannen steriliserer seg.
hva nå? Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 jeg synes det skulle vært slik at man måtte betale en liten egenandel når man tok abort som skulle gått til de som virkelig ønsker seg barn og trenger hjelp til det.. for det også koster og alle har ikke så god råd kanskje abort gikk ned når det kostet litt! synes det er litt for enkel løsning!
Løvemor79 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2008 Det er nok mange som heller satser på mer usikre metoder da ja. Det er prisen kontra moralen som ikke henger helt på greip syns jeg.
ALIICE Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 En femti-lapp kanskje? Idiotisk innlegg...
ALIICE Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Håper du er gift løvemor, eller så henger moralen din i en jævli tynn tråd...
Løvemor79 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2008 Ja, hvorfor ikke? Alt som må søkes om og vurderes opp og ned her i samfunnet. De kunne grublet litt på denne saken og. ;o)
Løvemor79 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2008 hehe.. fordi jeg heller ville velge sterilisering enn aborter? hmm
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Helsenorge i et nøtteskall. dusteri. Helsenorge fungerer fint, det er bare dere som er usedvanlig sytete og egentlig ikke trenger det.
Tally Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 En abort burde koste så mye at det svir! Vi har altfor få gode tragedier i Norge i dag og det har ført til at vi ikke skjønner hvor godt vi har det. Ta f.eks denne historien fra USA, der koster det en del å ta abort og mange fattige har ikke råd til det - noe som igjen fører til noen storartede tragedier. Ei ung og meget høygravid jente blir funnet skutt i magen på en parkeringsplass. Hun påstår at hun er blitt ble skutt av en ukjent gjerningsmann. Etterforskningen viser at det faktisk er hun selv som i desperasjon har skutt seg selv i magen (egentlig skjøt hun i fosteret) for at hun ikke hadde råd til å ta abort og var absolutt ute av stand til å ta vare på et barn. En helt praktfull tragedie med alle de ingredienser man kan ønske seg! Tenk å ha råd til et våpen og ikke en abort! Tenk å gå i åtte mnd og håpe på at en "mirakel" skal skje! Tenk å skyte seg selv i magen! Det ville nok vært bedre med en gratis abort enn en gratis sterilisering i hennes tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Tenk om hun hadde tenkt på adopsjon.. Neida, det er mye bedre å drepe barnet sitt enn å gi det sjansen til et godt liv. Syke mennesker!
Gjest -<<- Skrevet 23. februar 2008 #15 Skrevet 23. februar 2008 Helt greit. Det er i utgangspunktet ditt ansvar å sørge for at du unngår uønska barn, men siden staten er hyggelig og tar seg av barn med udugelig opphav er det greit å sponse fjerning når udugelighetene først har pådratt seg en graviditet. Og siden det ville være ressurskrevende å skille mellom de åpenbart udugelige og de med bare litt uflaks før man tilbød gratis abort, får hele røkla.
Tally Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 Barna til crackbrukende, fargede mødre står ikke først på lista over barn som adopteres vekk til et godt liv... Den ungen ville nok ha tilbragt første delen av livet i et barnehjem og deretter på gata. Adopsjon er ikke det beste alternativet til abort alltid.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #17 Skrevet 23. februar 2008 Jeg syntes ikke at abort skal koste noe men syntes heller at sterelisering kunne vært billigere. Jeg går gravid med nummer 2 gravid selv om vi var veldig forsiktige, både kondom og spiral... Helt utrolig. Kroppen min har problemer med å takle graviditeten, sist var jeg inlagt 4 siste mnd. Denne gangen har så langt graviditeten vært enda værre. Jeg er for fri abort men imot det for min egen del. Så det blir sterilisering som må til etter denne graviditeten. Jeg mener at det er jeg som ikke kan få flere Barn pga min kropp og helse derfor er det naturlig jeg som skal steriliseres. Vi er jo fortsatt unge og skulle vi i framtiden gå fra hverandre kan det jo hende han ender i et annet forhold med ei som vil og kan ha barn. Men prisen for å sterilisere seg som kvinne er fryktelig mye høyere en for en mann da. Og vi sliter med dårlig økonomi, så hvordan vi skal ha råd til det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå