Gå til innhold

Tror katten til naboen er deprimert med selvmordstanker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ute hele tida stakkar, nesten aldri inne. De setter mat på trappa til han. Han ser så trist ut at jeg pleier å ta han inn å kose med han, da er han kjempefornøyd og sover i stolen her.

Ofte sitter han midt i veien, og vil ikke flytte seg,sitter der bare selv om det kommer biler. Man må ut å bære han bort fra veien, ser ut som han bare vil at de skal kjøre på han... stakkar! Kan katter ha selvmordstanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja, dyr kan i alle fall ha psykiske problem. Eg har hatt ei psykotisk kanin og ein senil katt, iflg dyrlegen.

Kan jo være han mistrivst, er godt du er snill med han då:) Kanskje du i det skjulte kan overta katten? Berre la han vere hos deg sånn av og til, og ha litt mat på lur...

Skrevet

hehehehehe...

Hva gjør en psykotisk kanin?????

dauer av latter:D

Skrevet

Eksempel på en psykotisk kanin er glimrende vist av Monty Phyton, The Killer Rabbit;-)

(Har glemt filmtittelen, var det Ridderne av det Runde Bord, kanskje?)

Hvorfor har de ikke katta inne? Det er dessverre en utbredt misforståelse at katter klarer seg ute for de har jo pels... Katter er ikke et nordisk dyr opprinnelig og har ikke fettlaget i pelsen som nordiske dyr har og kryper gradestokken nedover minussiden, så kan det være fatalt.

Hva med å snikadoptere den?

Skrevet

unnskyld meg...men jeg måtte seriøst le meg ihjel nå..

huff..

sorry..

Skrevet

jobba ikkje du i psykiatrien, *ale*? Har du ikkje hatt sånne pasientar?;)

Det er ikkje tull eingang, det er det verste:) Eg ler eg også kvar gang eg forteller at eg har hatt ei psykotisk kanin og ein senil katt.... herregud, berre snåle dyr... hehe....

Litt alvor: ho gjekk til angrep på alle, rett og slett. Beit og var rasande, uansett kor godt stell ho fekk. Og så nappa ho av seg pels, så ho hadde store store områder uten pels. Vi måtte berre avlive ho.

Skrevet

Joda mennesker... hehehehe..

Både noen som angriper alle, biter og napper "pels" ...

Men stakar da!!!

Kunne de gjøre noe?? Gir de nevroleptika til kaniner??

* stillefnis*

Skrevet

Hehe... nei.... trur det var enklast å fikse med ei enkel sprøyte:) Ser du tar det alvorlig, ja.....hehe..

trur det er litt seint å spørre om anna medisin no, to år etter sprøyta.... hehe... zombie-kanin på nervemedisin...hahaha...

Skrevet

Skulle gjerne snikadoptert den, men kjenner naboen ganske godt, så føler liksom ikke for å "stjele" han heller.. Dessuten blir gubben så sint hvis han finner en katt her hjemme;)

Stakkar pusen, nå sitter han oppå postkassestativene å håper han faller ned... hehe...

Skrevet

Stakkar pusen! Du er snill!

Vil bare legge til at jeg har en pus som måtte få antidepressiva!?!

Han var så syk, og jeg kunne ikke slippe ham ut. Da ble han deppa gitt.

Fikk antidepressiva til han ble frisk, og da kunne han gå ut og springe i gresset igjen. Gladpusen!

Skrevet

Eldste katten vår ble så deprimert at han holdt på å dø. Han bare la seg ned for å dø til slutt. Jeg tvangsforet han med morsmelkerstatning og vasket og stellte han. Han kvikknet til igjen etter å ha vært hos dyrlegen. Etter at vi skaffet oss flere katter har han ikke vært deprimert.

Det høres ikke ut som naboen din bør ha katt. Jeg ville kanskje ringt dyrebeskyttelsen. Katter skal ikke bo ute.

Skrevet

Fortsett som du gjør. Ta den inn noen ganger og kos med den, Du kan jo spørre naboene (siden dere er venner) om å få "låne den" en gang i blant, fordi du ønsker deg veldig katt, men samboeren vil ikke (lov at du ikke skal ha den så mye at den flytter. F.eks så trenger du ikke mate den.). Og med samboer kan du jo si at du vil ha katt, og om han ikke godtar at du låner naboens noen gang så skaffer du deg egen. (Altså, oppklar det med naboene først da)

Lykke til med fjernadopsjon av kattepusen

Skrevet

Stakkars pusen....Den kan ikke være døv da? Vi hadde en katt (hvit) som var døv, den satt midt i veien slik at bussen måtte stoppe (ofte) hehe. Han elsket foresten også å kjøre bil, la seg på panseret om han ikke fikk være med;) Var litt morsomt.;)

Skrevet

Nei, han er ikke døv, haørernår jeg roper på han og sånt, også vil han ikke komme inn når ungene er hjemme, for de bråker sånn! hehe...

Får bare fortsette å kose med han, han er så god å snill stakkar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...