Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Hvorfor er dere her inne når dere er så lei av temaene som går om og om igjen her inne?? Inne på skravle har de flere andre temaer som kanskje interessere dere mer. Skjønner ikke pointet med å syte så jævlig. La dem som lurer få svar på spm sine. Dette er aleneforeldredebatt, ikke skravleside!! Er det faen meg rart at det er mye snakk om stønader, bidrag og samvær??
Hannemor Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Huff da.....beklager at det finnes noen av oss som er lei av bare fokus på negative ting og vil videre i livet Men vi er da alene vi også, med et anna fokus Og de debattrådene må bare komme, men kanskje fler ville tenkt positivt om det kom noen av dem også
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Ja, men om du er så lei av de samme temaene som går igjen her inne, og vil prate om noe annet, hvorfor ikke gå inn på skravleside? Der inne prater dem om mye annet. Her inne skal vi respektere hverandre og den situasjonen vi er i. Om det hjelper andre å få ut negative ting her inne, så la dem få komme med det, uten noe syting fra andre. Når man er alene og har det litt vanskelig en periode, så er det greit å få lufte ut litt for andre, som kanskje har vært i samme situasjon, og som kan kanskje komme med noen råd. Om du syns det er så mye negativ her inne, så er det så lett å bare trykke på skravle-tråden. Ikke verre enn det.
yinyang Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Hannemor... Den instillingen der bidrar ikke til at man blir mer positive. Jeg er ikke daglig innom her, men av og til. Og jeg liker å gi råd til de "nye" alene, som spør om rettigheter og økonomi, bostøtte og os... For jeg husker hvor mye jeg strevde selv i starten, fordi jeg mentalrt var helt vekke.. Jeg tror nok dette forumet er ment for akkurat det, å kunne spørre hverandre, og finne trøst. Vi er også positive mennesker i hverdagen, men søker vel hit når noe med det å være alene er tøft. Men klart det, du er like velkommen til å skrive her inne du også. Og gjerne kom med masse positive innlegg, kan ikke huske å ha sett noen fra deg, så kom med dem. Skap glede og gi råd, ikke pøs ut med at man er negative her inne, for det er ikke sant.. Ha en fin dag
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Synes ofte det er positive tråder her ine jeg, i det siste har det vært mange trivelige innlegg fra damer som har funnet kjærligheten feks:)
Gjest anouschka with Love Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Er bare å styre unna overskriftene. Man får mye info bare ved å lese der. Så er det bare å hoppe videre:). Enig med Tigern om at i det siste har det vært mye positive innlegg! :-)
Singelmamma og banden Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Jeg savner også debatter om annet enn stønader, men da går jeg på diskusjonsforumet på aleneforeldreforeningen sine sider. Jeg skjønner godt at en del ferske aleneforeldre spør om stønader etc her inne, for de på nav har i alle fall ikke peiling....
Gjest marie-s Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Men for meg er det mange andre ting som opptar meg som aleneforsørger enn stønader og bidrag, for det har jo vært det enkleste å finne ut av. Ta f.eks. det evige spørsmålet: "Har OS kommet inn?",om de gjorde noe så enkelt som å henge opp forige utbetalingseddel så står det der hvilken dato neste utbetaling kommer på. På meg virker det som at velidg mange ikke gidder å sjekke opp noe selv, men setter heller inn et sprøsmål inn her. Selv jeg som ikke lenger får OS vet at den kommer rundt den 18. hver mnd. Joda det er helt greit med de som nettopp har blitt alene eller vurderer å bli det, men vi har jo hatt en veldig fin tråd på det her lenge om de bare gidder å lese den. Så, om du mener alle som er lei av de spørsmålene skal komme seg bort herfra, hvem skal da svare? Hadde de laget en egen debatt om aleneforsørger og økonomi så tviler jeg på at mange ville ha vært der. Jeg synes rett og slett ikke at du har noen større rett til å bestemme hvem som skal være her eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå