cherry coke Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Tror dere at en gammel og veldig syk person kan merke/kjenne når han/hun skal dø?
Sjefsmegga Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Ja, i hvertfall hvis vedkommende er syk.. Jeg er sikker på at farmor viste at hun snart skulle dø...for siste gangen jeg var hos henne ( før dødsleie) så hadde hun så mye på hjertet..
Tiger of trøndelag Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Tror at enkelte kan kjenne det på seg ja.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg tror også at de kan merke det. Husker bestefar var veldig opptatt av og alltid ha noen ved sin side på sykehuset de siste ukene. Jeg fikk følelsen av at han var litt redd og at det nærmet seg slutten, uten at han sa det direkte.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Uff blir helt kvalm jeg.Mormor er så syk og i dag amputerte dem benet hennes.I tillegg til lungekreft. Var der i går og da måtte hun holde oss alle i hånda...gråt og sa hun var så glad i oss.Pleier ikke å bruke de ordene liksom....første gang hun har sagt det slik:o( Uff
☆Anonymia☆ Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 ja det tror jeg .. huff...grusomt..=(
stratosen_er mamma_ Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 heisann.. jeg er helt sikker på at de merker det når døden nærmer seg....det vet nok når tiden er inne for å ta farvel:)
grå :) Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 ja. uten tvil. farmor pratet siste uka om at farfar var innom om natta og ville hente henne og hun hadde også en veldig fin og klar periode rett før hun døde. som om det var for å ta farvel. hun fant roen og var 'klar' da døden inntraff. har snakket med andre som har lignende erfaringer også så noe er det nok
Dronningen! Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Ja det tror jeg... Pappan min fikk infarkt i en alder av 56, vi satt rundt sengen hans og holdt han i hånden to døgn. Det 3 døgnet fikk jeg en følelse over meg om at nå var det nok. Gikk opp til pappa, lente meg over han og sa: nå kan du dø, vi skal ordne alt. Da gikk det 40 minutter og så alt var over. Klart han skjønte at nå var det greit å dø, vi ga han lov til det.... Og ja, de hører alt....
ejiec++ Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Ja, det er jeg helt sikker på. Jobber som sykepleier på sykehjem, og har sett mange eksempler på at det virker som om de vet - nesten som om de av og til også "bestemmer" tidspunktet selv. Har hatt flere der barna har bodd eller vært på ferie i utlandet, og pasienten kan ligge kjempedårlig i flere dager. Så kommer barna, og så dør de etter en times tid. Har også hatt tilsynelatende "friske" pasienter som har sagt at innen denne dagen er omme er jeg borte, men vi har prøvd å berolige med at det ikke er noen helsemessige årsaker som indikerer dette. Så har de hatt rett - det har skjedd flere ganger.
Dronningen! Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 og man trenger antageligvis ikke å være gammel...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. februar 2008 #16 Skrevet 22. februar 2008 Ja, det er jeg ganske så sikker på..
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #17 Skrevet 22. februar 2008 Ja, og man trenger ikke være gammel. Mammas siste ord før hun mistet talen var "jeg er ikke klar til å dø"
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 22. februar 2008 #18 Skrevet 22. februar 2008 Ja, det tror jeg. Jeg tror også man er med på å "gi slipp" selv.. Min farmor lå veldig syk på sykehuset. Var hos henne ofte den siste tiden, bare satt der med henne holdt henne i hånden, pratet uten å forvente svar. Mine foreldre var dessverre vekkreist og hun spurte flere ganger om når de kom hjem.. De reiste dirrekte til sykehuset når de kom, og mens de var der (noen få timer etter de kom) ga hun opp og døde. Jeg tror ikke det var tilfeldig..
Slalotte Skrevet 22. februar 2008 #19 Skrevet 22. februar 2008 Pappa har drevet med hjelpesending til latvia.. Men han sluttet for 8 år siden for han var veldig sliten.. Han fikk hjertetransplantasjon da han lå på dødsleie(trodde vi da).. Han fikk beskjed at han fikk 6-10 år ekstra leve tid.. Nå har det gått sex og han er veldig syk, men til latvia skal han og han jobber og jobber for å gjøre noe godt for dem som trenger det.. Vi vet alle at hans tid snart er over(han har vært dårlig helt siden jeg var 3 år), for vi har vel alle innstilt oss på tanken men vi ser bort ifra det og setter pris på den tiden vi har..
Slalotte Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 Så tror nok han vet at hans tid er inne snart.. Han gråt som bare det når jeg kom hjem med lille gutt på juleaften for han var redd han ikke fikk opplevd lillegutt..
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #21 Skrevet 22. februar 2008 Pappa visste det godt tror jeg... De to nettene før han døde drømte han at noen slemme menn skulle komme å ta han, ta han vekk fra oss men han klarte å vinne over de sa han. Tror han holdt på å dø de nettene men klarte å holde ut litt til, mye annet han sa tydet også på at han viste at han snart skulle dø.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #22 Skrevet 22. februar 2008 Da onkelen til mamma døde, så sa han: "Nå dør jeg" til pleierne på sykehjemmet. Og nei, han var ikke syk, han var 95 år. Jeg tror man vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå