Gå til innhold

jeg er innkalt til møte i forbindelse med OS

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært å søkt os, og fikk i dag innkallelse til et møte på trygdekontoret.hva er de de vil snakke om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det. Så lenge du ikke søker på uriktig grunnlag, er det jo ingenting å frykte ihvertfall :).

Skrevet

Dette er standard, akkurat som at man må på et møte hos NAV når man søker dagpenger. De vil bare ta en prat og (hvis de ikke er et av de mer håpløse NAV-kontorene) kanskje komme med noen tips om hvordan best forholde seg til situasjonen økonomisk.

Skrevet

Da jeg ble innkalt med akkurat ordlyd, var det fordi noen hadde "tipset" om at jeg hadde søkt på feil grunnlag, les:svindlet.

Heldigvis, vet jeg hvem denne gærningen er og hadde allerede advart NAV mot denne personen, jeg har mitt på det tørre og ble heldigvis trodd.

Men svindler du, ville jeg ha vært forberedt på at det er det de har fått nyss i.

Lykke til uansett:-)!

Skrevet

nei jeg vet at jeg ikke gjør noe galt, for jeg er nettop blitt alene, første gang jeg skal søke

Skrevet

høres mest ut for meg som om du blir innkallt for oppfølging- dvs hjelp til å komme igjang med å bruke os -tia di best mulig, om du f.eks starter studier kan du få mer dekket og perioden på 3 år forlenget !

Altså: kun for å hjelpe deg videre !

Os er en stønad som er ment som hjelp i en overgnagsperiode, desverre sitter for mange " på baken" og stiller derfor ikke sterkere etter endt periode slik som intensjonen med ytelsen er.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...