litenogtjukk Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har nå jobbet i en kommune i to år, jeg har vært på flere steder innen kommunen. Og jeg har blitt kjent med flere arbeidskolleger som har begynt å jobbe ca. 1 år til 1,5 år etter meg. Arbeidsgiveren min har i det siste året blitt greiere å ha med å gjøre. Men nå kommer mitt dilemma, jeg fikk i februar i fjor en stilling med 6 mnd.prøvetid og den har har jeg fortsatt ett år etter. Så fikk jeg høre av min kollega som begynte i samme stilling som meg at hun ble fast ansatt i oktober i fjor men begynte 1
litenogtjukk Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2008 år etter meg. Så høret jeg med sjefen om jeg også kunne få denne kontrakten også. Men fikk til svar at.. å ja det var deg da, får prøve å ordne det til deg også da. Hva har jeg da jobbet i kommunen uten kontrakt... Men nå er det jo slik at jeg er ikke den som roper høyest. men skal det da la seg utnytte det da. Må si at min annsinitet når jeg begynte var på år. Er nå inne i mitt 11 år, men får lønn som 9 års anninitet. Hva gjør jeg videre????????????????????????????????????????????
Trulte76 Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 der jeg jobber fikk jeg en korntrakt med 3 mnd prøvetid. Og den er en fast kontrakt..siden jeg ikke fikk fyken etter 3 mnd, så ble den til fast..har ikke skrevet under på noe annet etter de 3 mnd jeg..sånn har alle fått der jeg jobber..
litenogtjukk Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2008 Ok, takk for svar. Det er et ønske å kunne få en fast ansettelse, trives veldig godt der også. Får ta det opp med sjefen igjen, men når jeg prøvde å snakke med henne om det, så virker hun plutselig så veldig opptatt av andre ting. Så jeg får mase litt å se hva som skjer.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Hei hei! Dette skjedde på min gamle jobb. Jeg har jobbet på et sykehjem ved siden av skolen helt siden vgs- totalt 11 år på samme avdeling og samme sted. I og med at jeg ble kun kalt tilkallingsvakt med faste helger tok jeg affære selv (med god hjelp av svigermor)- og snakket med min arbeidsgiver. I og med at jeg jobbet faste helger- og hadde gjort dette omtrent siden jeg staret hadde jeg krav på fast stilling. Jeg fikk dette fra dag 1 jeg begynte på jobb og fikk da 11 års annisitet. I tillegg ble jeg gravid og fikk da godkjent svangerskapspenger hele svangerskapet gjennom etter min faste inntekt uten noen problem Du må stå på ditt- det er viktig at vi som arbeidstakere blir ivaretatt også. Det er ganske mange regler der ute vi ikke vet om- og dessverre er det heller ingen som informerer oss om det.
Katsi Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Hvis du kan vise til faste vakter i mer enn 6 mnd og ikke har skrevet under på nye kontrakter etterpå har du rett på fast ansettelse. Det er ikke vanlig å skrive nye kontrakter etter prøvetiden er gått ut... Det er også en regel at dersom nye stillinger skal tiltres eller det blir ledig flere timer har de som jobber der allerede førsterett på dette forutsatt at de er kvalifisert til dette. F.eks i butikken jeg driver var det en som skulle slutte, og da jeg skulle ansette ny hadde de andre ansatte hos meg førsteretten på timene hennes dersom det ikke var særlige grunner til noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå