lykkeliten i magen Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har hatt stikkinger i underlivet og lurer på om det kan være gang på modningen? Jeg er 34 uker på vei. Stikkingene kjennes høyt oppe i skjeden. Kjennes ut som knivstikk som forsvinner like fort som de kommer. Hmmm... er så spent på om jeg har begynt å modnes.. Andre som har det slik eller vet hva det kan være?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Det er nok livmorhalsen som modnes ja )
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Tror mer at det er livmoren som vokser... det kjennes ofte ut som stikking..
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Det er nok du som modnes ja ) har selv hatt disse stikkningene i skjeden i flere uker nå....jordmor fortalte meg at det er modning )
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har også begynt å få det, er 36+1 i dag. Har hørt at det er sånn modning kjennes ut, så jeg er superfornøyd:-)
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Modning trenger ikke kjennes... men livmoren vokser jo og drar i ulike sener og leddbånd. Jeg hadde alt sånt sist - stikkinger i skjeden, både uregelmessige og regelmessige kynnere, nedpressfølelse - ALT! Og da jeg dro på sykehuset etter ett helt døgn med vonde rier var jeg fremdeles HELT UMODEN! Hadde nok et døgn med vonde modningsrier før jeg var 4 cm åpen og kunne settes i gang fordi vannet hadde gått. Noen modner før fødsel, noen modner kjapt i fødsel, og noen (som meg) modner med mye smerter i fødsel. Sånn er det bare, og man kan ikke kjenne selv hvilken kategori man er i. Det er bare bortkasta energi å tenke for mye på, tenker jeg.
lykkeliten i magen Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. februar 2008 Takk for svar! Til *hepp* - vet ikke om du mente å virke så hissig, men du virket noe irritert i svaret ditt... Jeg var bare nysgjerrig på om andre som har kjent samme greia visste hva det var. Om det var ueffektive smerter, eller om det faktisk er gang på noe. Tror altså ikke at jeg skal føde i dag eller om ei uke, men at modningen begynner nå ser jeg ikke på som noe negativt! Hadde det som sagt slik forrige gang også, men fødte ikke før 12. dag på overtid. Det som var gøy, var at jeg hadde 3-4 cm åpning den dagen jeg kom inn på sykehuset. Fra jeg kom inn til gutten var ute gikk det 5 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå