*gruffalo* Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Har noen av dere reagert på pollen allerede? Har en gutt på 4 år som klødde veldig i øynene for noen uker siden. Fant da ut at han gjerne reagerte på fastelavensrisen, så vi fjernet alt både hjemme og i bhg. Ble da helt fin. Var så på besøk hos noen, og begynte å klø igjen. Og disse hadde fastelavensris hjemme...Vet ikke om han har allergi, men virket jo som om det kunne være det. Men det jeg reagere på er at han begynte å klø da de var på tur i skogen her en dag... Trodde ikke pollensesongen var begynt allerede? Men ei på jobb sa at det hadde vært på nyhetene at sesongen hadde startet 3 uker før normalt pga mild vinter. Har noen andre hørt det? Var på tur i samme skogen selv, og sjekket trærne. Så at det var mange som spiret allerede, så kanskje det stemmer??
*gruffalo* Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2008 Ingen med pollenallergi, eller ingen som har reagert?
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har det, men reagere ikke ennå. Begynner ikke å reagere før senere på våren.
☆Monkey Business☆ Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har pollenallergi, men har ikke reagert på noe enda.... Høres nesten ut som gutten din reagerer på bjørk....
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg pleier å reagere ganske tidlig, men har ikke kjent noe enda i år. Men det er jo forskjellig rundt om i landet å da...
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jo, faktisk - starta forrige helg på allergitabletter, aldri starta så tidlig før.
mpb♥ Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Moren min reagerte på fastelavensrisen som hun hadde hjemme. Jeg har pollenallergi selv, men ikke reagert noe ennå.
*gruffalo* Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2008 Ja, det er det nok. Vi bor i stavanger. Det jeg tenker på er jo at hvis det er det han har reagert på allerede, så frykter jeg når det slår til for fullt! Han har astma også, så håper bare ikke det slår ut på det også. Skal til legen neste uke,håper da å få henvisning til sykehuset for å ta prøver...
*gruffalo* Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2008 Han klør forresten også når han spiser epler. Har gjort det de siste ukene, aldri gjort det før! Kan det være kryssalergi? Noen som kjenner til det?
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 hei:-) høres ut som gutten din har pollenallergi:-) jeg oxo reagerer på fastelavensris, men da med å bli tungpustet:-( jeg har begynnt å reagere nå, bor på østlandet. både med tungpustet og kløe i øyne........, men det kan oxo ha noe med å si at jeg var i Nederland for litt over en uke siden, og der var det full vår, (folk gikk i shorts og t-skjorte) da nøs, klødde og var tungpusten nesten hele tiden.... men jeg har oxo hørt om andre som som har begynt å merke allergi:-(
*gruffalo* Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2008 Men blir det verre og verre da utover våren? Frykter jo det...men kan jo håpe og tro at det blir med denne kløen...
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 det er jo forskjellig hvordan man reagere men jeg tar jo allergitabletter (har ikke begynt enda...) men uten dem hadde jeg stryki med........ så ja, det blir værre utover våren.....eple er en kryssallergi:-( jeg hadde snakket med fastlegen og event spurt han om du kan prøve med allergitabletter, bre kjøpe noen tabletter uten resept:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå