Gå til innhold

2 1 /2 år og soving midt på dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normalt? når sluttet deres? når er de oppe om morgningen og når legger de seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp 7.30/8.00, sover et par timer mellom 12.30 og 15, legger seg for kvelden 19.30/20.00

Skrevet

opp 6

ned 19.30

sover 1 time fra 12

Skrevet

Lillemor sover fra ca.20 om kvelden til 6-7 tiden om morgen.

Hun blir lagt ved 12-13 tiden på dagen og sover til hun våkner, stort sett 1-2 timer.

Men hun kommer ofte og legger seg hos meg om natten, syntes det er koslig jeg!

Skrevet

Min 3,5 sover på dag, et par timer mellom 11 og 14 en gang. Legger seg senest 20, oppe mellom halv seks og halv sju en gang.

Jeg er litt spent på hvor lenge det fortsetter slik. Men det er en god rytme for ham nå.

Skrevet

Vi har ei på 2 år og 8 mnd som så og si alltid har sovet minst 12 timer på natta (19-7) i tillegg til mellom en og to timer midt på dagen i barnehagen. Men de siste månedene har det blitt vanskeligere å legge henne på kvelden, kan hende hun ikke sovner før kl 2030, og at hun allikevel våkner tidligere om morgenen. Vi har kuttet ned dagsoving til en time uten at det hjelper. Så her blir det full kutt av dagsoving veldig snart!

Skrevet

Hva som er normalt vet jeg ikke, men her soves det ja :)

I barnehagen legger de seg ca kl. 12, og frøkna her sover vanligvis 1-1,5 time. Ingen problem.

Hjemme er det en annen skål - vil som oftest være med der det skjer, og står opp så fort vi får lagt henne. Nå har vi "gitt opp", og lar henne kule på til hun sovner på sofaen i 4-tia på ettermiddagen. Sent, men så lenge det ikke forstyrrer nattesøvnen er det greit nok for oss.

Legger seg ca kl. 19.30-20 og står opp 07.

Gjerne både 8 og 9 når vi har fri fra barnehagen.

Skrevet

takk for svar...

fikk en tilbakemelding fra bhg idag som ikkje eg helt klarte å tolke, har grublet litt på det, " ansatte sa: hun virker helt stuptrøtt etter lunsj, med en tone som om at hun ikke sov lenge nok om natten.

snuppa her legger seg alt fra 19.15 til 20.30. vekkes alt fra 06.30-07.30 sover 1 1/2 time i bhg. Har snakket med dem før at hun virker mer trøtt de dagene hun er tidlig oppe, dette er jo en selvfølge synes eg og de. Men fikk en følelse om at jeg har en mer trøtt jente enn normalt.... mulig jeg som følte det negativt....

Skrevet

Mini fylte to i november og har nettopp kuttet ut luren på dagtid. De i bhg sa hele tiden at han sovnet uten problem der. Men det hadde gått drastisk utover nattesøvnen hans. sovnet ikke før 21-21.30

Så jeg bestemte at nå er det helt slutt på sove på dagtid. Har ikke vært noe problem i bhg i det hele tatt. Han har gitt uttrykk for at han er litt trøtt og sliten på slutten av dagen, men ikke værre enn at han holder seg våken til kl 19.

Nå sover han fra 19 til 07 (litt lenger i helgene)

Det passer helt supert for oss.

Skrevet

min er 2.5 år å sover 1 time på dag:) stort sett mellom 12-13... legger seg mellom20.30-21.00.er oppe noen ganger pr natt, men sover stort sett til mellom 1/2 7 -1/2 8 ...ikke alltid han vill sove på dag da,men stort sett så gjør han d.han er veldig aktiv så han trenger den duppen på dag ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...