Gå til innhold

Noen som har blitt igangsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 dager over termin nå,og blir igangsatt

på dag 12 hvis ingenting hender selv.

Jeg lurer på hvordan der opplevde å bli igangsatt,og

hvor lang tid tok det før babyn var ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang 1 dag etter termin i 2001. Slik gikk det:

Fikk modningstab. opp i kjeden 12:30, fikk noen kynnere etter hvert,men ikke noe merkbart mer enn det.

Vannet ble tatt 19:30. Da begynte riene kjapt etter på.

Kl 00:35 kom prinsen:-)

For oss var det en fin fødsel!

Skrevet

Heisann.

Jeg ble satt igang 14 dager over tiden. Møtte på sykehuset kl 10.00 og ble undersøkt og fikk en modnings pille, fikk så beskjed om at jeg kunne gå ut en ut og komme igjen kl 17.00. Ble undersøkt på nytt, fikk en til modnings pille og kl 18.02 startet første rie!

Jeg lå ifra kl 18.02 til kl 06.47 da kom engelen min ut! Nesten 13 timer med rier på 1 min og 15 sek og bare pause på 30 sek mellom de.....!!!

Det var en hard fødsel, for jeg fikk ikke noe pause og jeg sa flere ganger : men det skulle jo være pause på 10 min mellom riene!!!! :)

Når du blir satt igang blir det litt annerledes og kanskje litt "hardere" fødsel enn hvis alt går som normalt.

Jeg håper at jeg slipper å bli satt igang en gang til, syns ikke fødselen var noe vond og kunne ha gjordt det mangen ganger, men jeg vil gjerne ha litt pause imellon riene! Får uheldigvis ikke velge selv :( hehe!

Lykke til, håper du slippe å bli satt igang, satser på at noe skjer i natt ;)

Skrevet

Takk for svar:)

Lillegutt på 21 mnd kom etter 11 dager overtid,

så jeg håper enda at fødselen skal starte naturlig.

Skrevet

Blitt satt igang to gange jeg.

1. gang fikk jeg modningstabl kl 14.00 kl 18.00 kom første ri og kl 21.15 var hun ute.

2. ble strippet kl 23.00 vannet gikk kl 01.00 fikk drypp kl 08.00 kl. 13.00 var han ute.

Kjappe fødsler begge gangene. denne gangen håper jeg det starter selv.

Skrevet

hei ble satt i gang med gele! fikk dra hjem ( 10min unna) etter tingene mine, men klarte ikke å gå tilbake, det startet veldig fort. da jeg kom tilbake til sykehuset mente de alt gikk for fort, så de skulle stanse riene mine med sprøyte. prøvde 2 ganger. etter MYE smerter skulle den nye overlegen komme å prøve å få stanset riene, så vi kunne begynne på nytt neste dag. da hun først undersøkte meg, hadde jeg 10 cm åpning!!!!!!! trodde ikke det var mulig. så da dro vi på fødestuen, å etter 20 minutter va min elskede datter ute. ble tatt med vakkum, siden hun var så sliten. men alt gikk bra til slutt. fra jeg ble satt i gang til hun kom ut, tok det litt over 5 timer. !!!! Legen mente kroppen nok var moden for fødsel siden de ikke fikk stoppet riene med sprøyte... ps. jeg trodde det skulle bli værre...men jeg gikk "glipp" av de første fasene i en fødsel...hadde bare åpningrier og utdrivningen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...