ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 vi sliter økonomisk, for her sitter vi "plutselig" med 1 inntekt- og endene møtes ikke lengre. MEN problemet er at vi ikke har barnehageplass til jentene våre på 4 år og minste på 8 mnd. (vi flyttet til bergen i fjor høst) så, siden jeg er bundet til hjemmet både på dagtid og kveldstid (om en an, pga gubben er skiftarbeider) lurer jeg på om dere kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan tjene penger? eller hva skal jeg gjøre.... ? ideèr å komme med? plis da jenter, kom igjen med en liten branestorm da (desperaaat her)
Ducchini Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Vet ikke om det er litt drøyt, men har hørt om ei som pakka bøker for de forskjellige forlagene hjemme i garasjen, kanskje du kan ringe noen forlag og høre om de trenger noen til å pakke bøker som skal sendes ut Så kan du jo ta med babycallen og pakke bøker for harde livet og tjene en slant
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 har tenkt på det. men hva med hun på 4 år da? siden hun går hjemme med meg? kan bli litt vanskelig mtp sjalusi- fordi hun allerede er ganske sjalu på lillesøster. hun kan bli VELDIG sinna om hun ikke får det som hun vil, og jeg må mange ganger i løpet av en dag bruke MYE tid på å roe henne ned, forhandle ( osv... hvis dagmamma blir aktuellt, ideèr til hvordan jeg skal legge opp dagen med to småbarn og en fire åring så alle får dekket behovene sine?
LivetErEnLek Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Telefonselger, dagmamma. Det sistnevnte er i alle fall ikke noe problem i Bergen, de har ikke akkurat full barnehagedekning, men det vet du jo allerede....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2008 hehe:) takk for ideèn! men blir nok litt drøyt ja:) har forresten ingen garasje, men derimot en 63 kvm stor leilighet i sentrum, uten noe bod, uteplass eller what so ever:) men flere? og andre ting enn dagmamma? for det har jeg jo tenkt på, og er redd jeg ikke har kapasitet til å ta meg av tre små barn på en gang...
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Kan jo være ringevikar på sykehjem, kan du jobbe når mannen er hjemme. Ikke noe problem å få mange vakter der både dag, kveld, natt, helg.
Ducchini Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Hvordan er skiftet til mannen din da? jobber han fem skift?Hvilke tider på døgnet er det mulig å komme seg ut av huset? Litt enklere å få seg en jobb hvis man kan komme seg ut :-) deltidsjobb i butikk, i barnehage,sykehjem etc?
~Maja Mor~ Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jeg trorhvis du skal være dagmamma, så vlir veien til mens du går den. Ikke alt kan planlegges. En tvillingvogn ville nok være kjekt å ha, så kan dere gå tur. Det er i allefall en fellesaktivitet. Men 4 åringen kan jo klare seg litt alene vel? Prøve å synkronisere sovingen på de små, så får du alene tid med hun på 4? Hun kan vel kanskje leke litt med de små også? Vet ikke jeg altså, var bare et forslag :-)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2008 ja, ringevikar på en døgnåpen instutisjon.. har nemmelig låst meg fast på tanken bhg. men han har fire ukers turnus, og alle fire ukene ser forskjellig ut. så en uke jobber han kanskje tre skift fra kl 13.30 til 21 og noen skift fra 7 til 14.30 og 8 til 15 og litt forskjellige vakter, men ringevikar ja. nå er det desverre sånn da, at jeg fikk akutt lumbago (hekseskudd) før jul og måtte ha 8- 10 behandlinger hos kiropraktor før jeg i det heletatt kunne løfte babyen.. og har fremdeles ganske vondt, blir raskt verre om eg har "tatt for hardt i". derfor er jeg litt engstelig mtp jobber med mye løfting... fra høsten av håper jeg at jeg studerer- får jo da stipend, men er mange mnd til høsten enda. trenger penger i disse mnd her. og så var det den møkka kroppen min da, som tåler så dårlig løfting (t.o.m. babyen er vond å løfte for ryggen...) sånn siden vi snakket om gamlehjem..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2008 oh, masse aktivitet her nå, innlegget flyr jo til bunns fortere enn jeg rekker å si dytte;)
Mammapudding Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Dytter litt for deg..kunne også tenkt meg å jobbe hjemmefra:) Forresten så kan man vel det hvis man jobber for en sextelefon..men så tøff er ikke jeg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå