Gjest Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg og samboeren min skal til hawaii om 3 uker å gifte oss, å dette skulle være et lite bryllup med oss 2 våre 2 barn, samboeren min sine foreldre å min mor.. Vi hadde egentlig ikke tenkt å si det til noen andre, men bestemte oss for å si det til samboeren min sine søsken- MEN da hadde plutselig de bestemt seg for at de også skulle være med!! Uten å spørre oss eller noe.. Ble helt satt ut jeg!! Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Uff.. Noen råd??
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 så frekt!!!! dette må samboeren din ta hånd om. det kan rett og slett ikke være lov å invadere andres planer på den måten. herregud! hvordan reagerte samboeren din da han fikk vite det?
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Han ble helt satt ut han også, men han synest det er vanskelig å ta det opp.. Tror faktisk de har bestillt eller reservert billetter også.. å vi sa det til dem i går!!!
lutefisk Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Hvis dere ikke vil ha dem med, så er det samboeren din sin oppgave å si dette. Ved å kunngjøre bryllupet for dem, så var det jo en viss risiko for at de ville bli med. Han får nok bare manne seg opp og ta den (ubehagelige) praten. Men jeg lurer jo litt på hvorfor søsknene ikke er velkomne? Min høyst personlige mening er at det er litt rart å ikke inkludere søsken når man inkluderer foreldre. Er de så mange at bryllupet ikke blir slik dere ønsket? Da må jo samboeren din sette foten ned. Hvis problemet er at de skal ha med barna også, så kan dere jo si at de er velkomne, men uten barn. Klart det er underlig å invitere seg selv, og hvis dere ikke vil ha søsknene med, så må dere/samboeren forklare dette på en pen måte. Er nok sårt for dem å høre at de ikke får komme. Jeg er ikke negativ på noen måte, bare realistisk :0) Lykke til, og uansett hva det blir til så får dere nok en flott dag!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Enig med lutefisk... Ikke rart de "inviterte" seg selv til bryllupet.. Det hadde vel aldri falt dem inn at de ikke var velkommen i bryllupet deres! Hvis broren min hadde giftet seg og jeg ikke fikk komme hadde jeg blitt driiiiiiiit sur!
snartgift.no Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Ja, det er jo vanlig at søsken er med. Skulle kanskje sagt i samme slengen at dere ville gjøre det privat uten søsken til stede. Jeg hadde sikkert tenkt det samme som dem.. Vi skulle egentlig reise bort og gifte oss, men da ville jo hele slekten være med så vi slo det fra oss igjen. Orket ikke tanken på å arrangere lunsjer og middager med dem i utlandet, følte at vi hadde forpliktet oss litt til å tilbringe tid sammen med dem... Men gud hvor herlig da - Hawaii:))
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Men hele poengent med å reise bort var jo for å være alene, hadde egentlig ikke lyst å ha med foreldre heller jeg!! Men siden samboeren min ville ha med sine foreldre, da ville jo jeg ha med min mor.. ingen av mine søsken kommer å ikke faren min heller.. Var ikke slik jeg ville ha det.. men men .. det går vel bra!!! Regner med vi blir gift uansett =)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 men sa dere ikke at dere gledet dere til å ha en liten og intim feiring? eller ble det fortalt til søsknene på en måte så det var rom for dem å misforstå og ta det som en selvfølge at de var invitert? det er jo to ganske forskjellig senarier. dere kommer vel ikke til å føle dere forpliktet til å betale noe for de som kommer uinvitert? hvis ikke samboeren din er sterk nok til å ta det opp med dem så får dere invitere med dine søsken og far også. ellers blir det vel litt såre følelser der også... uff for en situasjon! dere skulle nok ikke ha fortalt det til noen, men det er jo så lett å være etterpåklok.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå