Stor_smil Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 ... når de er skikkelig rampete og utspekulerte, og tøyer strikken ytterst.. har allerede fått tilsnakk flere ganger, men fortsetter.. hva gjør dere da? Idag fulgte jeg mini inn på rommet sitt, lot døren stå litt på gløtt, men sa at han måtte være på rommet sitt og tenke seg om. Han begynte selvsagt å gråte, men ble værende på rommet sitt. Gikk inn igjen etter tre minutter, og da kastet han seg i armene mine og sa unnskyld. Tydelig at han forsto hva som var blitt gjort.. ... så til saken.. er det riktig "teknikk"? Eller kan man gjøre det på andre måter? Han er 2 år og 5 mnd, så jeg syntes timeout blir for tidlig, eller er dette en slags timeout?
ApriIbaby Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Det er vel mange måter og man må nok bare finne den som føles mest rett for sitt barn. Vi gir bare en eller maks to advarsler - så får det konsekvens. Kan være at vi fjermer en leke en stund eller at han må gå på rommet sitt til han er ferdig med å være sint, eller skrike eller slå
tre små... Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 vil kalle det timeout ja.. da får jo barnet roet seg ned. hjelper her også.. hvis det går helt over styr og jeg sier til ho flere ganger og ho nekter å høre da sier jeg at ho feks får gå å sitte litt på kjøkkenet for seg selv. lar ho sitte et par minutter så er det greit. ho blir 3. bruker aldri rommet da.. det skal hun få slippe å bli sendt om ho ikke "oppfører seg"....
Sjefsmegga Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Sliter her jeg også...funker å holde henne opptatt med ting, men det går ikke hele tida siden jeg har ei på snart 10mnd også som krever sitt.. Lurer på å innføre time out, i hvertfall prøve det, Un er 2år og 4 mnd. Hun veit alt for godt hva som er lov og ikke lov her, men gir seg tydeligvis en god blanke i det når hun er i rett humør, raseri bøyer har hun også. Kriminell på å rote med vann såpe, mat osv...det er mye mer moro enn lekene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå