dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Har plass der og på Riksen. Vært 1 gang hos JM på ABC og hadde bestemt meg for Ullevål. Alle sier at de er så hyggelige der og at det bare er å ringe,men når jeg ringte på tirsdag(som JM hadde bedt meg om) fikk jeg de merkeligste svarene...ble egentlig veldig skuffa siden alle snakker så varmt om de. Skal ikke så mye til før jeg blir skeptisk da,men lurer på om jeg kommer til å angre om jeg sier fra meg plassen på Riksen..... Luksusproblem men. Måte bare lufte tankene litt,fint hvis noen har noen tips:-)
selma07 og engel Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Hei!! Jeg skulle føde på ABC hadde termin 23. januar 2007. Jeg syns jeg fikk god oppfølging tidlig i svangerskapet. Etterhvert fikk jeg jo endel ting jeg lurte på mht fødsel mm. Jeg syns jeg fikk litt dårlige svar her, spesielt dersom det var ting jeg ga uttrykk for å være litt redd for.. Kanskje mye hormoner som gjor det... ikke vet jeg.. Men jeg ble anbefalt modningsakupunktur, og gikk på det. Selv om jeg hadde litt høyt blodtrykk.. Jeg kom på kontroll hos en lege pga lite liv i magen, hun slo alarm siden jeg hadde så høyt blodtrykk da iforhold til utgangstrykket mitt... Jeg hadde fått svangerskapsforgiftning, uten at jm på ABC hadde merket det... Dessuten skal man ikke ta akupunktur når man har høyt blodtrykk.. farlig for mor og barn.. Jeg fødte på føde b.. og er glad for det...
anne* Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Virker som de fleste er positive her inne, men venninna mi hadde en litt dårlig opplevelse. Hun ville at de skulle sjekke størrelsen på barnet, men det ville de ikke. Så hun fødte en unge på 4.7kg... måtte klippes hele veien. Hadde antageligvis gått helt fint med vakum, men de har jo ikke det på ABC. Hun ville egentlig på vanlig fødeavdeling når hun følte at barnet blei så stort, men blei pusha litt på ABC til å velge "naturlig" fødsel. Vanskelig å stå i mot når en står der med rier... Barnet blei kjempestressa og måtte ligge på intensiven i flere dager. (fikk flere komplikasjoner) men alle fødeavdelinger har jo sine historier. Er vel litt opp til deg og hvordan du tenker rundt dette med smertelindring og tilgjengelighet på det hvis det skulle oppstå noe.
selma07 og engel Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Et viktig poeng, dersom noe ikke går som det skal, så er jo føde B bare en dør unna! Jeg fikk en kraftig blødning etter fødselen, og plutselig var det 2 leger, en gynekolog og x antall sykepleiere på fødestua. Du er uansett i trygge hender!!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2008 Ja,cb-baby fikk jo nå på onsdag og ble trillet inn på føde a og tilbake på abc etter fødselen. tviler ikke på kompetansen under selve fødselen,tenker mer på om de tar på seg for mye ansvar per pasient.de hadde ikke tid til å snakke med meg på tirsdag hvertfall... og jeg hater virkelig sånn "hva vil du vi skal gjøre" svar....!! hadde jeg visst det hadde jeg vel ikke ringe...
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Sånne svar får du fra alle fødeavdelinger, tror jeg.... men kanskje enda mer der hvor de jo faktisk ikke vil gripe inn i fødselsforløpet mer enn absolutt nødvendig (det vil jo ikke andre heller, da...) De kan jo ikke "hjelpe" deg mer enn å følge deg opp mens naturen går sin gang. De som har dårligst erfaring med abc er de som ikke får føde der likevel, om du skjønner hva jeg mener. De som har gledet seg veldig til en supernaturlig fødsel, men så gikk det ikke sånn likevel.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2008 Men det må da kunne gå an å si ting på en hyggelig måte...?? Og det var ikke jeg som var så ivrig etter å ringe,men hadde jo fått beskjed av jm (som jobber der) om å ringe. Er ikke keen på å miste etter endelig å ha blitt gravid etter 2,5 år så jm sa jeg skulle få ekstra oppfølging. Krever sikkert bare litt for mye,skjønner bare ikke hva som er problemet med å være hyggelig,de kan heller være sure etter arbeidstid... Men nå har jeg bestem meg så da er saken ute av verden:-)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Hva bestemte du deg for dollypopp? hvis du vil fortelle da:-) ble bare spent på valget ditt! Jeg skal føde ved ABC, men har enda ikke vært til første kontroll, så har ingen erfaringer med dem enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå