Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Morsrollen blir bare stress og alltfor slitsomt fysisk og psykisk ....til å orke å sette barn til verden i det hele tatt med alle fysiske plager det også innebærer fødtsel og graviditet ........om en bare får 6 mnd permisjon etter fødtsel . Da tenker jeg det er best å aldri sette barn til verden ....jeg blir jo da bare en ruge / fødemaskin som må gjøre den " brutale og tøffeste jobben " i parforholdet - og så sparket rett ut i arbeidslivet med tvang mens far går hjemme -kanskje best å ikke BO sammen med barnefar da ??? Bedre å være enslig mor da ? - Så slipper en å skilles fra barne 6 mnd gammelt ? Er jo en ide . Kanskje bedre økonomi også da ??? . Nybakt mødre og førstegangs mødre får jo ikke tid å lære og " venne seg til morsrollen da " tror dette også kan bli alvorlig psykisk belastende spesielt for kvinnen ......er faktisk ikke alle kvinner som takler det nye livet og morsrollen spesielt bra de første mnd ...til å begynne med . Mye stress ,fysisk ubehag og smerter , bekymringer , usikkerhet , depresjoner og andre hormonelle ting også å slite med i ettertid .Stakkars bebiene oppi det hele .... som er de store taperne og kvinnene som igjen skal belastes i DOBBEL GRAD . Nå skal de ut i jobb - lenge før kroppen er grodd sammen og alle skadene reparert etter fødtsel ..... Psykisk .... så tror jeg ærlig talt jeg ikke hadde " klart " det turbo -stresslivet ......jeg " ser for meg det vil bli " I utlandet f.eks USA kan en familie leve meget bra på bare 1 lønning ( mannens ) Mannen forsørger derfor kona normalt 2 år etter en fødtsel ...eller flere år om flere barn er på vei osv ...Så ofte vender ikke amerikanske kvinner seg tilbake til arb.livet før de er FERDIGE med småbarnsperioden ... ! I Norge er det så dyrt - at en må ha begge ut i jobb for å klare seg økonomisk .... så selv om statene i USA har dårligere fødtselspermisjonsordninger enn i Norge - så betyr ikke det at amerikanske kvinner går ut i jobb 6 mnd etter fødtsel ...- slik norske kvinner kanskje nå blir presset til ! Dette er for tøfft ....rått syns jeg ... naturstridig rett og slett ET STORT tilbakeskritt for alle kvinner .... morsrollen skal nærmest tas ifra dem og gis far ......Hva betyr de få kronene ekstra ? Er dette likestilling ? At kvinner må bli som menn for å ha verdi i samfunnet` og bli likestilt ?? Vell som det står i bibelen ...kvinner skal bli helt like som menn til slutt .....-og etterhvert vil det føre til jordens undergang ......kanskje en liten advarsel til oss ....mye klokt i det . Klart mange kvinner kan velge å ikke bli mødre til fordel for utdanning og jobb / kariere ....hvis det skal være så utrolig lite attraktivt og hyggelig å bli mor som foreslått med så lite tid til morsrollen og bare arbeid og stress ....og fysiske skader - tapt skjønnhet m.m Bare masse ekstra belastninger .....og ingen goder el. poisitive sider lengre ved det ... Morsrollen er ikke fristende i dag heller .... med fulltidsjobb , og samtidig småunge og mesteparten av arbeidet med husarbeid i hjemmet . Som kvinne blir en totalt utslitt på alle måter .. Ikke rart skilsmissestatistikken taler sitt tydlige språk her i landet .HVA skal en med menn snart ??? Hvilken NYTTE har en kvinne av en mann ??? Bare ulemper å HA en mann ......om 3 deling også skal komme nå ...: ) Kvinner er så selvstendige nå - og gjør allt selv ...også forsørger seg selv og barn .. Er ikke " bruk snart " for menn lengre . Vi kvinner greier oss så utrolig mye bedre uten .Menn forsørger ikke kvinner lengre ... blant annet .Liten hjelp i dem egentlig .Er en da i parforhold -blir en som kvinne bare dobbelt ..ja 3 -4 dobbelt belastet med oppgaver og arbeid i tillegg til morsrollen OM en bor sammen med barnefar .....tenk på det JENTER !!!!! .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå