Gå til innhold

annmeldt til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler meg litt råtten,men hva med barna som lider da? er ei jeg vet om hun har 7 barn minste jenta er 2 år ,den eldste 7.dem blir overlatt til seg selv ,ho går å legger seg midt på dagen ,trenger hvile sier hun ,ungene sitter i veg kanten å leker biler må brå bremse mange ganger på den strekkningen,barna går bare i en liten tynn genser ikke jakke ikke lue ,og det er ikke varmt akkurat ute nå ,skittne og blir fora med bare nugatti og loff,jentungen sitter i en barne stol i mange timer i strekk med nedbæsja bleie,og stakkar stinkende da hun går i samma møkkette klær i opptil 14 dager,var en dag faren satte alle barna i bilen og kjørte med denne gamle kjærra på jordet .bilen begynte faktisk å brenne ,gubben fikk kasta dem ut av bilen og fikk naboer til å slukke brannen. Var det styggt av meg å annmelde det er ikke min sak men alikevel ,skjer det noe med barna får jeg jævlig dårlig samvittighet Hva synes dere ?? skulle jeg latt være?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes du gjorde det riktige. Det blir barnevernets oppgave å vurdere om det evt skal gjøres noe videre.

Skrevet

Er du gal, så klart du gjorde det rette!!!!!!!!!

Driiiit i dama og tenk på barna!! Så lenge det du sier faktisk er sant, kan jeg ikke se at du burde gjort noe annerledes..Alle kan vi gjøre feil, og ulykker kan skje hvem som helst, men dette er det verste jeg har hørt!

Er det litt tak i dama, burde dette være en oppvekker for henne, dette burde være hennes sjanse til å skikke seg!

Mulig hun ikke er helt happy for det, men barna vil en dag takke deg!

Det kan hende du har reddet livet deres nå!!!

Stå på!!

Skrevet

hvorfor i all verden er du i tvil om du gjorde det rette? det kan da ikke herske noen tvil om at dette var til barnas beste. det er absolutt din sak, akkurat som det er alle andres sak å reagere når man ser noen som mishandler barna sine på denne måten. jeg vil råde deg til fortsatt å holde øye med familien. skriv ned det du reagerer på og når tingene skjer. da kan du hjelpe til med å bygge en vanntett og sikker sak som er i barnas interesse.

flott jobbet, det skulle vært flere som deg!!!

Skrevet

Husk barnevernet undersøker saken nøye. Det er bedre med en annmeldelse for mye enn for lite. Finner de ikke noe galt så skjerper familien seg sikkert og barna får det bedre. Uansett så høres det ikke ut som en drømmefamilie.

PS, les gjennom innlegget ditt før du sender det neste gang. Veldig mye kommafeil, ordelingsfeil og setningsfeil. (unnskyld hvis du har dysleksi, men det er setningene som ikke fungerer.

Skrevet

Du gjorde absolutt det rette!!!

Og du siste anonyme, 10.30.

Det var bare noe du MÅTTE kommentere hæ? Kan ikke bare svare på det jente/dama lurer på vel, men nei må starte å kommenter skrivemåten.

Lærer eller ei... dette er bare for dumt!

Skrevet

JA JEG HAR FAKTISK DYSLEKSI HAR ALLTID HATT DET MEN HAR ALDRI FÅTT HJELP AV DE SÅ KALTE FLINKE LÆRERE SOM DEG,DET BLEI OPDAGA I EN ALDER AV 36 ÅR JEG ER 37 NÅ.

MEN HAR DU OGSÅ DYSLEKSI ELLER ? SYNES DET STÅR EKLAGER PÅ INNLEGGET DITT,FRØKEN

Skrevet

Synes det er kjempeflott gjort av deg jeg!

Du trenger ikke tenke på skyldfølelse for at du har ringt dem inn!.. det er barnevernet som selv avgjør hva de gjør med saken!

Signerer den at det er bedre at det ringes inn for mange enn for få!

Skrevet

å kommentere skrivefeil sånn som du anonym lenger oppe gjorde har ingenting m saken å gjøre..bare fordi du er lærer så måtte du bare kommentere d ???vise alle hvor bra du er ?årh..at d går an..spar deg

Skrevet

Vil si du gjorde det rette!

Du gikk til "sak" for å hjelpe de som ikke klarer å snakke for seg selv.. nemlig barna..

Det er bedre å legge inn en bekymringsmelding hoss barnevernet engang formye enn engang forlite.

Det viktigeste er jo barna.. Det er jo de som lider og har det vondt.

Skrevet

hallo miss perfect,det er ikke snakk om skrive feil her.Det er snakk om

barnevern,du har misforstått,trur du at du er så mye bedre en alle andre fordi du er lærer? ha ha ha.har folk dysleksi så har de det og får ikke gjort så mye med det.

Skrevet

Hva faen er det med folk som skal ha så jævla mange unge, at dem ikke klare å ta vare på dem???

Skrevet

P.s: du gjorde det riktig å anmelde saken. Får vondt inni meg når jeg leser innlegget. Kan ikke tro at folk kan være så jævlig mot barna sine.

Som jeg sa: hvorfor skal dem ha så mange barn, når dem ikke klare å ta vare på dem? Skjønte dem det ikke etter nr. 5 f.eks??

Blir så irritert!!

Skrevet

DU GJORDE DET RETTE! TAKK OG PRIS FOR AT DET FINNES MENNESKER SOM DEG!!

Skrevet

takk alle sammen får svarene,har ikke hørt noe fra barnevernet,jeg oppga jo navnet mitt til dem,tenkte at kansje foreldrene fikk greie på hvem jeg er ,gjør meg ingenting ,for jeg har konkrete ting ,som blant annet at broren til en av de minste måtte løpe inn å hente en kniv å skjære løs broren fra huska for han hang fast i en krok etter genseren i nakken,kunne hengt etter halsen og blitt kvalt,jeg skulle til å løpe gjennom hekken da jeg så han andre tassen kom løpende med kniven å skjærte han løs.foreldrene var ikke hjemme ,jeg spurte hvor mamma og pappa var? han sa dem er i butikken. en annen dag satt han ene høyt oppe i ett tre og kom ikke ned igjen satt og skreik i hvertfall 20 min faren satt på terassen og tok seg en øl,til slutt måtte han klattre opp å hente guttungen,men det var etter at ølen var inntatt .helvetes folk.får håpe noe snart blir gjort??

Skrevet

Barna vil takke deg en dag ja!!! Jobber med slike barn, som er blitt voksne. Ingen reagerte og i dag har de stoooore problemer. Du kan ha redda liv altså!!

Skrevet

Som flere sier her, så er det bedre å melde en gang for mye, enn en gang for lite.

Folk er kjempe sløve med å sende inn melding til barnevernet, og jeg synes det er kjempe flott jobbet.

Barnevernet har rett og plikt til å undersøke etter mottatt melding. Finner de ut at det ikke skulle være noen form for "problemer" eller omsorgssvikt så henlegger de bare saken. Men virker som om det skulle være noen former for problemer inne i bildet til familien.

Det skulle vært flere naboer som deg. Som er observante, og som velger å beskytte uskyldige barn som ikke har det godt.

Bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...